Ranchos again! - Reisverslag uit Ciudad Juárez, Mexico van Maria Beudeker - WaarBenJij.nu Ranchos again! - Reisverslag uit Ciudad Juárez, Mexico van Maria Beudeker - WaarBenJij.nu

Ranchos again!

Blijf op de hoogte en volg Maria

19 Januari 2013 | Mexico, Ciudad Juárez

Ranchos again!

Dinsdagavond kwamen we, na en natuurlijk vertraagde vlucht, weer terug aan in Juarez. Ook deze keer blijven we niet een enorm lange tijd, maar het plan is om zondag alweer te vertrekken naar de volgende plaats: creel!

De dagen dat we in Juarez zijn hebben we weer met de kids gewerkt. Omdat school deze week weer gewoon begonnen is hoefden we alleen de middagshift te werken. Sochtends hadden we teamtijd&vanaf 1 uur begon onze shift tot een uurtje of 8.

Donderdag
Donderdag hadden we nog een extra activiteit op het programma. De leiding van de school had ons namelijk gevraagd of wij het halfuurtje bijbeltijd dat de kids tijdens school hebben wilde doen. Natuurlijk! We hebben ze verteld over wie ze zijn in God en dit gedaan aan de hand van een milkyway. Een milkyway heeft verschillende lagen&zo heeft wie we zijn in God ook meerdere lagen. Zoals zijn liefde voor ons, zijn dromen voor ons en onze identiteit in hem. Met de jongere kinderen hebben we daarna in kleinere groepjes per kind gezegd wat God speciaal aan diegene heeft gemaakt en de oudere lieten we de leugens die ze over zichzelf geloofden opschrijven en die daarna verscheuren en weggooien.
Het was best wel een toffe tijd en ik geloof dat in ieder geval een aantal kinderen er zeker wat aan gehad hebben.
Savonds hadden we ook een speciale activiteit, we hebben namelijk de oudere kinderen verteld over wat we in mexico city hebben gedaan en hun verteld over human trafficking. ( mensenhandel).

Vrijdag
Ook vrijdag hadden we een speciale activiteit. Deze activiteit was speciaal voor de tieners. We hebben ze meegenomen naar het winkelcentrum. Daar was een stuk met allemaal verschillende eet tentjes en ze kregen een bepaald bedrag en daarvan mochten ze zelf beslissen wat ze gingen halen. (ofcourse had ik spareribs! ^^). Daarna even rondlopen in het winkelcentru, (&een nieuw shirt gekocht) en daarna met ze bowlen! (ik ben er nog steeds niet echt goed in).
Dat was dus al met al een hele leuke avond!

Vandaag is het lekker een chill dagje, we hoeven niet te werken en hebben tijd om te skypen, te bloggen, de was te doen, in te pakken en uit te rusten.
in te pakken? jup! want morgen vertrekken we alweer naar de volgende locatie, namelijk Creel! (een busreis van ongeveer 12 uur)

Creel
Creel is een plek in de bergen waar het snachts nogal koud kan worden (denk aan -15 enzo). Ook hebben we daar waarschijnlijk geen wifi, dus ik weet niet wanneer ik mn blog weer kan updaten. We gaan daar helpen in twee verschillende weeshuizen en ook een paar keer naar een stam die echt nog primitief in de bergen leeft. (De tarahumara-stam). Leuk feitje: de leider van de ywambasis daar is nederlands! minder leuk feitje: ik moet waarschijnlijk rokken dragen daaro...

Dit was het weer voor deze keer,
baaiiii
Adios!

• 19 Januari 2013 - 20:40

Papa:

Maria met een rok! Laat je er wel foto's van maken? :-)
    Een goede en behouden reis morgen!

Papa

• 19 Januari 2013 - 21:28

Oma :

Dag Maria .
    We lezen steeds met veel belangstelling jou verhaal, wat maak je veel mee zeg .
    Wat super dat je daar aan kinderen over Gods liefde mag vertellen .
    Een hele goede reis morgen ,ik hoop dat je wat warme kleren bij je hebt.
    Liefs en een dikke knuffel Opa en Oma

• 19 Januari 2013 - 22:32

Mam:

Ha meis,

Gezellig dat we even met je konden skypen... onder het eten, net of je er even bij was.
    Wat een geweldig idee om met een milkyway iets over God te vertellen. Ook heel mooi dat je het met de oudere kinderen hebt gehad over de leugens in hun leven. We zullen bidden of het bij de kinderen blijft hangen.
    Heel veel plezier in de bergen, dat zal lastig lopen voor een platlander zoals jij.

Dikke kus,

Mam

• 20 Januari 2013 - 19:53

Hanneke:

Hoi Maria,

brrrr -15, kkkoud! Gevoelstemp. is hier vandaag ook ongeveer zo, dus ik zal aan je denken. Je maakt echt ontzettend veel mee! Super om zo mee te kunnen lezen, want als je dat allemaal achteraf moet vertellen...is niet te doen! Ik wens jullie Gods zegen toe.

Liefs Hanneke