Ranchos los Amigos - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Maria Beudeker - WaarBenJij.nu Ranchos los Amigos - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Maria Beudeker - WaarBenJij.nu

Ranchos los Amigos

Blijf op de hoogte en volg Maria

10 Januari 2013 | Mexico, Mexico-stad

Ranchos las amigos
Woensdags waren we de hele dag op Ranchos los amigos (het weeshuis van Becca's ouders). We hebben een prayerwalk gedaan. Dat houd in dat we over het terrein gingen lopen in tweetallen en tegelijk bidden voor de kids, voor de leiding en God vragen wat hij ons wil duidelijk maken over het weeshuis enzo. Ik had het nog nooit eerder gedaan maar het was best wel vet! ik ging samen met Rieneke en terwijl we aan het lopen waren vielen ons kleine dingen op zoals hoe op een heel erg droge grond toch groene planten konden voortkomen, en later zag ik een hoop zand&het kind instinct in mij wou gelijk erop klimmen, dus dat deed ik&het bleek dat je een vet mooi uitzicht had vanaf dat punt. En zo waren er meer kleine dingen die ons opvielen en die we soort van konden koppelen aan dingen waar we over aan het bidden waren. (als je er meer over wilt weten, vraag gerust)

Na de prayerwalk kregen we een rondleiding door het gebouw en konden we vragen stellen enzo. Daarna hebben we geholpen met schoenen sorteren die de kinderen hadden gekregen met kerst.

Eten
stiekem was ik best wel een beetje benieuwd wat voor eten we zouden krijgen in Mexico, zou het echt zo pittig zijn? zouden ze echt vooral tortilla's enzo eten? het antwoord op beide vragen is ja! Het eten kan soms voor hollandse begrippen best wel heel erg pittig zijn, maar we hebben ontdekt dat een dikke lading creme fraiche achtig spul prima werkt! Het is verder wel zo dat het eten best wel lekker is allemaal, het is alleen een beetje te scherp.
Wat de tortillas betreft,.. jup die hebben we verscheidene keren gehad. steeds met een andere substantie erop gekwakt. salsa, een groen drapje, een drapje met vlees, varkenshuid (gelukkig had ik die niet), kaas en nog iets, tonijn, alleen vlees (my favorite so far), etc.

Sneeuw
Het was de bedoeling dat we donderdag zouden vliegen naar Mexico city. Helaas had de sneeuw ons achtervolgd vanuit Madison en hadden we de ergste sneeuwval sinds iets van 1950! (Ergste sneeuwval houd in dat de sneeuw twee dagen lang bleef liggen, het was absoluut niet veel, maar normaal gesproken is de sneeuw tegen 4 uur smiddags al weer weg) Na een gecancelde vlucht op donderdag, een nieuwe vlucht op vrijdag die ook weer gecanceld werd, hebben we uiteindelijk een vlucht gekregen voor maandagavond.

Koekies maken (:
Omdat we vrijdag toch weer niet bleken te vertrekken kwam een iemand van ons team op het idee om koekjes te bakken met de kids. Superleuk natuurlijk! uiteindelijk besloten we dat wij het deeg zouden maken en dan verschillende bakjes met snoep op de tafel zouden zetten zodat de kids zelf mochten kiezen wat voor snoepjes ze in hun koekje wilde proppen. Bij dit leuke idee konden we natuurlijk ook makkelijk nog even een goede boodschap proppen en zo vertelden we dat de kinderen, net zoals ieder koekje dat ze gingen maken uniek en anders is, En dat er geen verschil zit in welk koekje beter is dan de ander, en zo zit er ook geen verschil tussen de kids, iedereen heeft dezeflde unieke waarde. Hoppa, onze eerste echte ministry gedaan!

Zaterdag&zondag
zaterdag en zondag werden we de hele dag ingezet als staff om zo de werkende staff voor twee dagen een beetje te helpen en hun werk wat lichter te maken. Rieneke en werkte twee dagen met de jongens. Het werk hield in dat we de kids sochtends wakker maakte, ontbijten met ze, zorgen dat ze hun corvee taken deden en daarna mochten ze of spelen of een film kijken of iets dergelijks. En tijdens al die activiteiten was het onze taak om op te letten of de kids geen ruzie maakten, of ze hun taken goed deden, enzovoort. De dag eindigde na het avondeten als iedereen gedoucht was en naar bed ging, dan deden we het licht uit&zat onze werkdag erop. We draaiden dagen van 13 uur, maar het was opzich wel te doen omdat het vooral oppassen was. Wat wij deden waren niet dagen die een normale staffpersoon zou draaien. De normale staff doet of de ochtendshift of de avondshift. Ze lieten ons de hele dag doen omdat wij het maar 2 dagen zouden doen en dan is dat prima te doen.
Het was erg leuk ook om te doen! We hadden soms wel een beetje een taalbarriere met de jongste kids omdat die geen engels kunnen, maar gelukkig kwamen we er met gebarentaal en de hulp van de oudere jongens prima uit!
Op zondag zijn we natuurlijk ook naar de kerk gedaan, De worship konden we meezingen omdat de tekst gebeamd werd, maar van de preek heb ik niks mee gekrgen behalve dat het blijkbaar heel goed was want mensen gingen klappen na afloop. (voor mensen die nieuwsgierig zijn, het was qua stijl een soort van evangelische kerk)

Mexico-stad
Maandag zijn we dan toch echt vertrokken vanuit Juarez! We zouden vliegen om 6 uur, maar de vlucht was vertraagd dus we vertrokken uiteindelijk pas om kwart voor 8. Om half 12 kwamen we dan eindelijk aan in Mexico-stad!
ondertussen heb ik er al weer twee dagen hiero opzitten, maar om mijn bloggen een beetje overzichtelijk te houden ga ik pas aan het eind van mijn tijd hier een blog schrijven over mexico-stad, dan krijgen jullie alle info van wat ik hier precies doe bij elkaar (;

Voor nu dus weer even goodbye! &ik kan al wel verklappen dat terwijl ik dit schrijf ik verbrand ben en moe van een nacht niet slapen.....
Wat er precies gebeurt is horen jullie volgende week (;
oow&maak je geen zorgen, het is niks ergs!

Adios!

• 10 Januari 2013 - 09:30

Joke:

Hoi Maria, wat leuk om zo alweer iets te horen van jullie Mexicaanse avontuur. Heerlijk ook dat jullie toch van betekenis konden zijn tijdens jullie onverwachte verblijf. Zoete koekjes bakken blijft leuk en zo ook nog ministery, wat wil je nog meer.....nu een heel goede tijd in Mexico City, ik ben benieuwd naar jullie verhalen, de foto's smaken alvast naar meer ;) liefs en groeten voor het hele team!

• 10 Januari 2013 - 16:31

Mam:

Ha meis,

Leuk om te lezen, al wist ik dit natuurlijk al en ben ik erg benieuwd hoe het in de grote stad is!
    Veel wijsheid en liefde voor de meiden daar!

Knuffel

mam

• 10 Januari 2013 - 16:48

Oma :

Dag Maria Fijn om weer wat van je te horen ,Wat mooi dat je wat kunt betekenen in dat verre Mexico
    voor de kinderen daar ,We denken veel aan je. Heel veel liefs en een dikke knuffel .

We zijn benieuwd naar je volgende verhaal .

Groetjes Opa Oma.

• 10 Januari 2013 - 22:18

Ellen Van Voornveld:

Hoi Maria,

Had al een tijdje je blog niet gelezen, dus nu maar even een aantal achter elkaar... Tjonge, wat heb je al een hoop meegemaakt. Bijzonder dat je dit kan doen! Zal toch in de gaten houden wanneer je weer verder schrijft want ik hoop dat je de komende nachten weer goed kan slapen. Gods zegen bij je werk daar toegewenst en geniet van alles! Groetjes Ellen