Mexico! - Reisverslag uit Ciudad Juárez, Mexico van Maria Beudeker - WaarBenJij.nu Mexico! - Reisverslag uit Ciudad Juárez, Mexico van Maria Beudeker - WaarBenJij.nu

Mexico!

Blijf op de hoogte en volg Maria

02 Januari 2013 | Mexico, Ciudad Juárez

De reis
De reis naar Mexico was als het ware een enorme roadtrip. Wat alleen jammer is, is dat het landschap van Amerika niet erg heel erg verschillend is. Tijdens de rit zagen we langzamerhand de sneeuw verdwijnen en het landschap droger worden en platter. Totdat we in Texas en dichterbij de grens van Mexico aankwamen, toen werd het eindelijk wat interessanter.
Het eerste gedeelte hadden we nogal wat problemen met de auto. er bleek iets niet goed te zijn met het stuurgedeelte en de auto had een afwijking naar rechts die steeds maar erger werd. Daardoor deden we er een stuk langer over dan gepland. Uiteindelijk kwamen we aan in een vet mooi huis van een vrouw die aangeboden had dat we daar mochten overnachten. We kwamen een stuk later aan dan gepland en hadden ondertussen al 16 uur in de auto gezeten in plaats van de gepande 12, maar we konden daar heerlijk slapen!
De volgende ochtend konden we niet supervroeg vertrekken zoals we gepland hadden omdat John (de leider) met de auto naar een garage moest hem te laten fixen. in plaats van om 5 uur sochtends te vertrekken, vertrokken we dus pas om 1 uur smiddags. Ook deze reis verliep niet geheel zonder problemen omdat de wegen tijdens een groot gedeelte heel erg ijzig bleken te zijn waardoor we veel minder hard konden rijden dan normaal. De reis zou normaal gesproken ongeveer 12 uur moeten duren maar duurde uiteindelijk meer dan 20 uur!
Om 7 uur sochtends (1 januari) kwamen we eindelijk aan in El paso (grensplaats met Mexico) waar we Becca's broer (Becca is onze leider getrouwd met John) ons kwam ophalen met een andere auto. Na alle spullen te hebben overgelaten reden we zonder problemen of controle de grens over en kwamen we niet veel later aan in Juarez, bij Ranchos las Amigos. (weeshuis van de ouders van Becca)

eerste indruk
Mijn eerste indruk van Mexico was erg goed! Toen we aankwamen scheen de zon volop, en ookal was het niet echt superwarm, zolang je in de zon bleef was het prima te doen. Ook was het heerlijk rustig op het terrein Omdat de kinderen met oud&nieuw laat naar bed waren geweest hadden ze brunch om half elf en wij mochten met hun mee eten. De brunch bestond uit restjes van het avondeten van de dag ervoor en was een soort salade van appel, noten en ananas met een soort melkachtig prutje erover heen, Best wel lekker! Ook was er nog iets ander met kip enzo erin, maar we werden gewaarschuwd dat dat best wel pittig was dus dat heb ik maar overgeslagen.
We werden voor het eten geintroduceerd en daarna op de nog open plekken tussen de kinderen aan tafel gezet, De meeste kinderen kunnen engels en zelfs de jongste kinderen kunnen al een paar woordjes. Daardoor konden we dus gelijk al een beetje communiceren met de kids. Het bleek dat elke tafel een tafelhoofd had&diegene ging elke keer het eten halen voor 'zijn' tafel zodat het niet een chaos werd. Slim bedacht! wat opviel was dat iedereen heel open was en we echt gelijk betrokken werden in alles. Een heel warm welkom dus!
Na de brunch ben ik lekker gaan slapen want ik was best wel kapot van onze hele reis hierheen.

Middag
Rond 3 uur hadden we lunch en dat ging ongeveer hetzelfde als de brunch. Ook nu hadden we weer restjes van het avondeten van de dag ervoor en dit keer waren het 4 hele kleine soort wrapjes met dan spul erin. Ik had 2 met groen spul en 2 met vlees. Ze waren alle 4 eigenlijk best wel lekker behalve dat het groene spul nogal heel erg pittig was. Ik had het gevoel dat ik vuur ging spuwen ofzo, maar ik heb ze wel opgegeten!
Na de lunch hadden we even teamtijd om wat dingen te bespreken en daarna waren we weer vrij om te doen wat we wouden.

Rieneke en ik besloten om met de kids een film te kijken. Het bleek dat ze Rapunzel (tangeld) aan het kijken waren en ik geloof dat ze die film een beetje te vaak hadden gezien want ze konden hem helemaal meepraten! (in het spaans, ze hadden engelse ondertiteling voor ons aangezet).
Ondertussen werd ik bestormd door 2 uberschattige meisjes. Ik weet niet wat ik doe, maar op de een of andere manier trek ik kindjes aan.
Na de film gingen de meeste kinderen in hun kamer spelen (waar wij niet mogen komen) en hebben Rieneke en ik nog met een meisje van de leiding een poos gepraat. Zij bleek dezelfde DTS als ons te hebben gedaan in Madison, maar dan een jaar geleden. Zij kende dus een heleboel mensen die nu onze leiding waren.

Nadat we rond 8 uur avond hadden gegeten ben ik lekker naar bed gegaan om nog even wat slaap in te halen


Woensdag
Terwijl ik dit typ ben ik net wakker en is het zometeen tijd voor ontbijt. Vandaag zijn we een dagje hierzo en hebben we vooral veel tijd voor teambuilding.
De planning eerst was om met de bus naar Mexico stad te gaan, maar omdat we later aankwamen dan gepland, en de bus er langer overdoet dan we dachten (de bus doet er 36 uur over in plaats van 24) gaan we nu met het vliegtuig.
We hebben goedkope tickets kunnen boeken waardoor het vliegtuig zelfs ongeveer goedkoper is dan de bus! We vliegen morgen rond 3 uur smiddags en hopen dan voor elf dagen in mexico stad te verblijven.

Hoppa, dit was even een update om te laten weten hoe mijn eerste dag in Mexico was. Ik kan waarschijnlijk niet zoals in madison precies elke zaterdag/zondag mn blog posten, maar ik ga wel proberen om het nog steeds ongeveer elke week te doen. Welke dag van de week wordt dan een verrassing (;

Dit was het weer even voor nu
&oja, nog de beste wensen voor het nieuwe jaar! =D


  • 02 Januari 2013 - 16:24

    Papa:

    Ha die Maria,

    Tjonge wat een reis heb je achter de rug! Gelukkig veilig aangekomen en een goed onthaal.
    En heet eten? TJa, dat is Mexico! De 'mexicano' komt tenslotte ergens vandaan :-)
    Als ik het zo lees, moet het daar wel lukken in Mexico!

    groetjes,
    Papa

  • 02 Januari 2013 - 16:32

    Myrna:

    Joehoe! Fijn dat je die grote reis achter de rug hebt en leuk dat je schattige kindjes zoveel van jou houden;p
    xxx

  • 02 Januari 2013 - 16:34

    Joke:

    Ha Maria, van Rieneke natuurlijk al een en ander gehoord, maar via jouw blog net even wat meer details....fijn dat jullie goedaangekomen zijn en nu ook even wat meer rust hebben ;) een fijne reis morgen en een heel goede tijd in Mexico City, we blijven uitkijken naar je blog.
    Groetjes van de Zwolse beren....

  • 02 Januari 2013 - 16:38

    Roeland:

    Hoi Maria,

    allereerst een gelukkig nieuwjaar voor jou!
    Fijn dat je goed in Mexico aangekomen bent. Ik hoop dat je er een goede en gezegende tijd hebt.
    Je verhalen zijn altijd heerlijk om te lezen, ga lekker door zo!

    Groetjes, Roeland


  • 02 Januari 2013 - 19:14

    Oma :

    Hoi Maria
    Fijn dat we weer een bericht van je hebben ,We hebben de laatste dagen vaak gezegd ;hoe zal het met
    Maria zijn ?
    Fijn dat je goed bent aan gekomen . Nog de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar en een heel goede
    reis verder .
    Liefs Opa .Oma

  • 02 Januari 2013 - 19:34

    Lineke Scheele:

    Nou Maria, na zo'n vermoeiende reis ben je wel aan een korte vakantie toe! hopelijk kun je in Mexico-stad jezelf een beetje opladen voor het zware werk wat komen gaat. Gods zegen gewenst voor het nieuwe jaar! Groeten, Ad en Lineke Scheele

  • 02 Januari 2013 - 19:42

    Ellen:

    Pas je op in Mexico? Het is niet echt het veiligste land. We zullen voor je bidden dat je een goede tijd mag hebben!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Ciudad Juárez

Discipelship Training School

http://www.ywammadison.org/dts/kids-at-risk/

Recente Reisverslagen:

08 April 2013

Suprise!

28 Maart 2013

Terug!

01 Maart 2013

Stateside

24 Februari 2013

De laatste loodjes

14 Februari 2013

Fiesta!
Maria

jeeej, welkom op mijn blog! (: Hier kun je precies bijhouden hoe het gaat met mijn 'Children at Risk' DTS.

Actief sinds 14 April 2012
Verslag gelezen: 209
Totaal aantal bezoekers 12372

Voorgaande reizen:

14 September 2012 - 16 Maart 2013

Discipelship Training School

Landen bezocht: