vijfde week - Reisverslag uit Madison, Verenigde Staten van Maria Beudeker - WaarBenJij.nu vijfde week - Reisverslag uit Madison, Verenigde Staten van Maria Beudeker - WaarBenJij.nu

vijfde week

Blijf op de hoogte en volg Maria

20 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Madison

Vijfde week!

Dit was de laatste normale week van oktober!
Volgende week is een deel van de school weg, de rescue ops. (we hebben 2 focussen in onze school, namelijk de 'children at riks' en de 'rescue ops'. ik doe de children at risk.) Rescue ops gaat een kampeerweek doen in arkansa, ze gaan dingen doen zoals berg beklimmen enzo, best wel vet! Ik zou mee willen, maar helaas, ik ben geen rescue ops.
Volgende week is het ook Rieneke's verjaardag&als suprise komt haar moeder naar Amerika! superleuk natuurlijk&ze neemt waarschijnlijk wat Nederlandse spulletjes mee zoals stroopwafels, hagelslag&dropjes, Ik mis ze toch meer dan ik dacht...:P Okay, dan nu een verslag van mijn week:

Lessen
We hadden les over het karakter van God. We hadden een hele enthousiaste spreker die veel verhalen vertelde en veel dingen uit narnia gebruikte om zn verhaal te verduidelijken, dat was erg fijn! Het is nogal erg veel om te gaan vertellen wat hij allemaal verteld heeft, so once again, als je er benieuwd naar ben, ik stuur mijn mama alle lessen!
Wat ik nog wel erover wil vertellen is de les van vrijdag, die was namelijk best wel indrukwekkend. De les ging over dat we ons soms afvragen waarom God bepaalde dingen laat gebeuren, &hij was aan het vertellen over een goede vriendin van hem die gestorven was aan kanker en over zijn zoontje die autisme heeft. Terwijl hij vertellen was over zijn zoontje en dat hij zo graag wilde dat hij echt contact kon maken met zijn zoontje, zodat hij zijn zoontje echt kon begrijpen, moest hij huilen. dat was best wel impressive, opeens een volwassen gast die voor de klas staat te huilen omdat hij zo graag zou willen dat hij een echte relatie met zijn zoontje zou kunnen hebben, maar dat dat niet gaat omdat hij autistisch is. Daarna gaf hij iedereen de mogelijkheid om dingen die je niet begrijpt waarom ze zijn gebeurt, waarom God ze liet gebeuren enzo op te schrijven en op the 'shelf' te leggen, oftewel om ze over te geven aan God, om God te vertrouwen dat hij er een reden voor heeft. Dat was voor een aantal mensen best emotioneel dus het was een heel huilgebeuren, maar wel goed.

Juvy
ook deze week ben ik weer naar de jeugdgevangenis geweest. Deze keer hadden we ook wat worshipliederen voorbereid en hebben we dus gezongen voor de kids, dat was best wel vet! Daarna nog met een meisje van 15 gepraat, het was best wel apart om te realiseren dat ze even oud is als mn zusje... Ze wou vooral praten over haar familie en niet zozeer over geloofdingen, maar dat is ook okay.

Intercession Buthan
Deze week hebben we voor het eerst echt intercession (voorbede) gedaan. Dit hield in dat we dinsdag en donderdag in groepjes gingen bidden voor Buthan. Hierbij gingen we niet gewoon random dingen bidden maar ook proberen te luisteren naar wat God wilt dat w bidden. Het was in het begin best wel wennen omdat ik niet gewend ben aan dit soort van bidden, maar het was wel tof!

Love feast
Donderdagavond hadden we niet gewoon avondeten, maar Love Feast. Dat hield in dat we allemaal 'dressed up' naar het avondeten moesten komen,&in plaats van dat het gewoon in de kantine was, was het in de lounch op de grond.
Het thema was het lijden en sterven van Christus, dus na het eten werden er gedichten voorgelezen, filmpjes laten zien, liedjes gezongen enzo. Ik wist in het begin niet zo goed wat ik ervan moest vinden, maar het was uiteindelijk best wel okay, je wordt weer even goed stilgezet bij wat het Jezus eigenlijk wel niet heeft gekost om al onze zonden op zich te nemen.

Kutless
Vrijdagavond gingen Rieneke en ik naar het concert van Kutless. Toen we binnenkwamen waren we nogal verbaast, de gemiddelde leeftijd was 45 ofzo! O.o
Echt bizar veel oudere mensen dan we hadden verwacht. Ook stonden er allemaal stoelen, terwijl ik gewend ben dat er meestal van voren geen stoelen staan zodat je ook ruimte hebt om te dansen/springen/gek doen enzo. Naja, we vonden een plekje&het voorprogramma begon, er kwamen 3 bandjes voordat Kutless zelf kwam. Die bandjes waren eigenlijk best wel heel erg goed! je kon zien dat ze heel erg enthousiast waren&Rieneke en ik gingen lekker los terwijl de mensen om ons heen waarschijnlijk ons maar raar vonden, we didn't care (: (de 3 bandjes waren Hyland, Jeff walker band en Fireflight). Na de pauze kwam dan Kutless, toen ging gelukkig de hele zaal wel een beetje meer los.
Eigenlijk vond ik het voorprogramma misschien nog wel beter dan Kutless zelf omdat je bij hun heel erg het enthousiasme&het spelen met het publiek zag. Kutless weet al dat ze populair zijn en dat merk je een beetje, dat was dus een beetje jammer, maar ze gaven verder een prima show!
Oftewel, we hebben ons prima vermaakt&hadden een leuke avond (:

Mexico
een heel klein beetje meer info over Mexico,...
we gaan niet met het vliegtuig maar met de auto! dat gaat ons een dag en 14 uur kosten, maar het vette is dan wel dat we dus heel amerika zien! dikke roadtrip =D
Ik begin er al steeds meer zin in te krijgen&kan niet wachten totdat we eindelijk gaan!

Zondagen
De zondagen hiero verschillen best wel van die in Nederland. Ik ga soms op zaterdag en soms op zondag naar de kerk, en op de dag dat ik naar de kerk ga doen we meestal ook de was enzo, gewoon omdat dat praktischer is want om de was te doen moeten we de stad in. (we zitten 20 minuten rijden van de stad) Ook gaan ze hier maar 1x naar de kerk in plaats van 2 keer. Ik ga meestal elke week naar een andere kerk omdat ik benieuwd ben naar wat voor soorten kerken ze hier hebben en of ze vergelijkbaar zijn met Nederland, Morgen ga ik waarschijnlijk naar een black gospel kerk, dat lijkt me best wel vet!

hoppa, dat was mijn week weer,
weer een paar korte weetjes:
wist je dat:
- mijn haar weer een stuk korter is
- de prijzen in amerika zonder btw staan aangegeven
- ik amerikaanse spareribs op heb (: (voor de mensen die het niet weten, spareribs is my favorite food ever! )


  • 20 Oktober 2012 - 21:51

    Oma:

    Hoi lieve Maria
    We lezen steeds met heel veel plezier je verslag,wat maak je veel mee op allerlei gebied.
    We denken veel aan je en bidden steeds voor je.
    liefs en een dikke knuffel
    opa oma .

  • 20 Oktober 2012 - 23:00

    Mam:

    Heey Maria,

    Na een paar daagjes Frankrijk, lekker even Amerika lezen! Bijzondere dingen maak je mee!
    En supertof al die lessen.
    Veel plezier daar.

    Dikke knuffel.


    mam

  • 20 Oktober 2012 - 23:14

    Roeland Cornelissen:

    Hoi Maria,

    Weer een indrukwekkend verslag.

    We weten niet wat God met ons voor heeft maar we mogen ervan uitgaan dat Hij weet wat goed voor ons is. We kennen Zijn plan niet en zien alleen ons eigen stukje leven. God overziet alles. Blijf op Hem vertrouwen, ook al gebeuren er dingen waar je verdriet van hebt.

    Hoever ben je trouwens gekomen met Spaanse les? (Ik ben na twee cursussen gestopt)

    O ja, het korte haar staat je best leuk!

    Groetjes, Roeland


  • 21 Oktober 2012 - 10:21

    Carine:

    Hee Maria,

    echt superleuk om te lezen wat je allemaal beleeft en dat je het naar je zin hebt! Ik ben benieuwd naar je verhalen van volgende week =)

    Liefs, Carine

  • 21 Oktober 2012 - 14:22

    Myrna:

    Hee!

    Je gaat steeds leuker schrijven:) Klinkt echt alsof je hele toffe leraren hebt daar (dat ze zelf ook gaan huilen enzo;) ) en yay intercession! En zo tof naar je naar Mexico gaat. Toch niet voor niets als die spaanse lessen gevolgd en gedroomd over Mexico;)

    <3 the hair!

    xx

  • 21 Oktober 2012 - 14:22

    Myrna:

    Hee!

    Je gaat steeds leuker schrijven:) Klinkt echt alsof je hele toffe leraren hebt daar (dat ze zelf ook gaan huilen enzo;) ) en yay intercession! En zo tof naar je naar Mexico gaat. Toch niet voor niets als die spaanse lessen gevolgd en gedroomd over Mexico;)

    <3 the hair!

    xx

  • 29 Oktober 2012 - 11:27

    Karin:

    Hoe was de Black Gospel dienst?
    En ik vraag me stiekem al een beetje af (en jij misschien ook wel): hoe ga je ooit weer normaal ik Nederland landen?
    Lieve groet,
    Karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Madison

Discipelship Training School

http://www.ywammadison.org/dts/kids-at-risk/

Recente Reisverslagen:

08 April 2013

Suprise!

28 Maart 2013

Terug!

01 Maart 2013

Stateside

24 Februari 2013

De laatste loodjes

14 Februari 2013

Fiesta!
Maria

jeeej, welkom op mijn blog! (: Hier kun je precies bijhouden hoe het gaat met mijn 'Children at Risk' DTS.

Actief sinds 14 April 2012
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 12354

Voorgaande reizen:

14 September 2012 - 16 Maart 2013

Discipelship Training School

Landen bezocht: