1/4 - Reisverslag uit Madison, Verenigde Staten van Maria Beudeker - WaarBenJij.nu 1/4 - Reisverslag uit Madison, Verenigde Staten van Maria Beudeker - WaarBenJij.nu

1/4

Blijf op de hoogte en volg Maria

27 Oktober 2012 | Verenigde Staten, Madison

6e week!

leuk feitje, ik ben nu op de helft van mijn lesweken! komende periode heb ik nog precies 6 weken les&in totaal 3 weken vakantie+ministry voorbereiding, dus nog 9 weken te gaan voordat ik naar mexico vlieg!

spiritual warfare
Deze week ging het over spiritual warfare. Een definitie van sprititual warfare: Het leren herkennen van de strategieën van de vijand (de duivel), weigeren om mee te werken hieraan en ze agressief afbreken in Jezus naam. De lessen begonnen met het duidelijk maken dat we ons in een spiritueel gevecht bevinden, en dat we in dat gevecht niet vechten tegen mensen maar tegen machten en krachten van de duivel. Ook leerden we wat voor tactieken de duivel heeft om ons tot zonden te verleiden en om impact in ons leven te krijgen, maar ook wat wij kunnen doen om hem tegen te houden en om tegen hem te vechten. Wij hebben namelijk van Jezus autoriteit over de duivel gekregen, in Zijn naam. Wij kunnen de duivel weerstaan door in het tegenovergestelde van hem te handelen. Oftewel in liefde, de duivel begrijpt namelijk liefde niet, dus als wij in bescheidenheid en liefde voor elkaar handelen kan de duivel daar geen grip op krijgen. Ook doormiddel van bidden kunnen wij de duivel weerstaan.
Dit onderwerp was iets waar ik nog niet zoveel over wist en daardoor vond ik het best wel interessant. Wat erg goed van zijn lessen waren is dat hij alles wat hij vertelde ondersteunde door bijbelteksten&hij moedigde ons ook aan om de teksten zelf goed te bekijken enzo om te zien of wat hij vertelde ook echt waar is volgens de bijbel. dat we niet gewoon maar aannemen wat hij zegt.
Mocht je nou heel erg geinteresseerd zijn in dit onderwerp, er is een heel goed boek over dat ik zeker nog van plan ben te gaan lezen, ik weet niet of het bestaat in het nederlands maar het boek heet ' spiritual warfare' en is geschreven door Dean Sherman.

Juvy:
dinsdag kwamen we erachter dat we in plaats van voorbereiding voor Mexico weer naar onze local outreach gingen, oftewel ik ging weer naar juvy (:
or at leas, dat was het plan...... we zijn er uiteindelijk niet gekomen.
Wat was namelijk het geval, de auto die we zouden nemen besloot om niet harder te gaan dan 30 km/uur ofzoiets&begon heel raar te ruiken, dus we besloten om maar een andere auto te nemen. Die leek het prima te doen totdat we bij een tankstation waren, toen we namelijk weer wouden starten had de auto daar geen zin in. Na een heel aantal keer proberen kwamen we tot de conclusie dat hij het echt niet ging doen. We waren met 4 meiden, alle 4 nul verstand van auto;s,.. dus we besloten maar naar de basis te bellen of iemand ons kon helpen. Maar natuurlijk, zoals altijd in noodgevallen, nam er niemand op. Gelukkig konden we wel iemand anders te pakken krijgen en die kwam naar ons toen om te kijken wat er aan de hand was. na een kwartiertje wachten zagen we hem aan komen rijden en besloten we nog eens te proberen of de auto wou starten,,, &zowaar, hij starte gelijk zonder problemen! Terwijl hij het eerst echt niet deed!
Lekker vaag, maar ondertussen waren we wel te laat om nog naar juvy te gaan. Aangezien we deze week ookal als thema spiritual warfare hebben zaten we grapjes te maken over hea, misschien is dit wel de duivels manier om ons weg te houden bij juvy enzo,.:P anyway, toen we terug kwamen hebben we alsnog gebeden enzo voor de kids in juvy&voor de sprekers en andere mensen van ywam die wel konden gaan, deden we in ieder geval nog iets.

Dresscode
Deze week hadden we elke dag een thema, maandag was pyamadag, (heerlijk). dinsdag was tweelingdag, woensdag was raar met je haar, donderdag tegenovergestelde dag, en vrijdag nerddag. De bedoeling was dat je elke dag je kleding, haar, alles aanpaste aan het thema, leuk idee, maar ik ben dr niet heel erg fan van. Sommige mensen wel&die gingen elke dag helemaal los met in het thema gekleed gaan.

focus night
Elke week hebben we 1 avond over een specifiek thema, we hebben een thema avond over stammen in de amazone waar ze hun kinderen levend begraven als ze gehandicapt zijn, een avond over autisme en deze week ging het over gendercide De avonden worden gedaan door de spreker van die week. Deze week ging dus over gendercide. Gendercide is het systematisch ombrengen van een bepaald geslacht. Dit gebeurt bijvoorbeeld in china en india. Daar zijn jongens namelijk meer waard dan meisjes, meisjes zijn vaak eigenlijk niks waard en zodra ouders weten dat hun baby een meisje is aborteren ze hun kindje of doden ze het als het geboren is. Een meisje is niks waard omdat ze eigenlijk alleen maar geld kosten, als een meisje namelijk wil trouwen moeten haar ouders een hele hoop geld betalen aan de familie van de jongen. Het was best wel bizar om daarover te horen.

Thanksgiving
Ergens in november is het thanksgiving! heerlijk amerikaans,&ik ben uitgenodigd om het bij Elaina en haar opa&oma te vieren, superleuk, een echt amerikaanse thanksgiving meemaken! (ze moet nog ff vragen of het okay is, maar dat hoor ik vanzelf wel)

Wist je dat..
ze hier hun trouwring aan de andere hand dragen..

hoppa, dat was het weer voor deze week, morgenochtend om 6 uur vertrekken we voor een 10 uur durende reis naar chincenati, Ohio.. een conferentie tot en met donderdag. We slapen in een gymzaal, worden bezig gehouden van half 8 sochtends tot 9 uur savonds, dus dat word nog wat.. waarschijnlijk ben ik kapot als ik terug kom. maar dan heb ik iig wel weer wat te vertellen (:
anyway, alvast Happy B'day mama!! =D

• 27 Oktober 2012 - 21:13

Mam:

Ha Lieverd,

Bedankt! Ik heb samen met oma je blog zitten lezen. Je bad hair was goed uitgevallen.
    Heb je wel eens boeken van Peretti gelezen? Daar wordt de geestelijke strijd heel duidelijk beschreven.
    Nou, ben benieuwd wat de conferentie gaat worden. Wel leuk, nog meer mensen ontmoeten.

Dikke knuffel.

mam

• 27 Oktober 2012 - 23:55

Roeland:

Hoi Maria,

Weer een indrukwekkend en boeiend verslag, vooral het gedeelte over spiritual warfare.
    Het boek van Dean Sherman is niet vertaald in het Nederlands. Ik ga het wel bestellen, op internet las ik een klein stukje over het boek en het spreekt me erg aan.
    Goede reis, veel plezier en hou je taai bij de conferentie!

Groetjes,

Roeland

• 28 Oktober 2012 - 13:26

Annet:

Hee lieve Maria!
    Wat supertof om al die verhalen van jou te lezen, het maakt me echt nieuwsgierig om te gaan zien wat je er allemaal mee gaat doen! Heel veel plezier en succes nog daar!
    Liefs, Annet

Hee Maria, klinkt vet allemaal!! Dik genieten man :) xx Mirt

• 28 Oktober 2012 - 22:27

Opa En Oma :

Dag lieve Maria
    Ik heb gisteren samen met jou mam je verhaal gelezen ,boeiend om zo een beetje te volgen waar jij mee bezig bent met alle serieuze dingen ,maar ook hoe veel plezier je hebt met je mede studenten .
    Geniet van deze week .ben benieuwt naar je volgende verhaal .( we hebben gezellig de verjaardag van jou mamma gevierd,we hebben je wel een beetje gemist ,maar veel aan je gedacht en voor je gebeden ).

dikke knuffel ,liefs oma.

• 29 Oktober 2012 - 11:17

Karin:

Ha,
    boeiend hoor, om te lezen waar jij allemaal mee bezig bent. Je krijgt heel wat op je bordje om over na te denken! Mooi! We bidden voor je dat het je dichterbij Jezus zal brengen. Trots op je, nichie!
    Lieve groet,'
    (tante) Karin

• 01 November 2012 - 09:56

Greetje Van Langevelde:

hoi maria,
    erg leuk en inspirerend om je verslagen te lezen!er zijn veel christenen en we hebben toch verschillende vormen om daar inhoud aan te geven.
    charlotte heeft in cincinatti gewoond,grappig dat je daar ook was.
    bedankt dat je zo leuk en open schrijft!goede weken verder.
    hartelijke groet,greetje van langevelde

• 01 November 2012 - 10:38

Esther:

we volgen je op de voet :-) HEERLIJK OM JE ZO VOL TE ETEN ALS EEN RUPS MET GODS WOORD.... DAN WORD JE STRAKS VANZELF EEN PRACHTIGE VLINDER!
    KAN NIET WACHTEN OP JE VOLGENDE VERHAAL....

LIEFS ESTHER