Arrived! - Reisverslag uit Madison, Verenigde Staten van Maria Beudeker - WaarBenJij.nu Arrived! - Reisverslag uit Madison, Verenigde Staten van Maria Beudeker - WaarBenJij.nu

Arrived!

Blijf op de hoogte en volg Maria

16 September 2012 | Verenigde Staten, Madison

yeaaa, ik ben aangekomen!
pffftt, ik denk dat we ongeveer alle problemen hebben gehad die je kunt hebben.
Ik zal bij het begin beginnen (:
Vrijdag op schiphol begonnen de problemen,
Toen we onze koffers gingen inchecken bleek dat mijn visa niet in orde was. Op mijn visa staat namelijk experation date: 30 september 2012. Volgens de medewerkers op schiphol betekende dat, dat ik tot 30 september in Amerika kon blijven en daarna terug moest, maar mijn terugvlucht staat op 15 maart, dus dat matcht niet. Mij was echter verteld door mensen van YWAM (de organisatie achter DTS) dat die 30 september betekende dat ik tot 30 september Amerika in mag en daar moet aangeven hoelang ik wil blijven&dat mag maximaal 6 maanden zijn, Dus volgens hun informatie was er geen probleem.
Dit probeerde ik uit te leggen op schiphol maar volgens hun klopte de informatie van YWAM niet en kon ik dus eigenlijk echt niet gaan. Omdat mijn eerste vlucht naar Madrid ging, mocht ik toch gaan maar dan moest ik in Madrid maar wat gaan regelen.
Dus gelukkig, ik mocht gaan! In Madrid aangekomen heb ik gelijk met YWAM contact gehad en zij hebben nog een x naar de immigratiedienst gebeld om alles te checken. Het bleek dat ik toch gewoon met mijn visa Amerika in mag en ook 6 maanden mag blijven. Dus wat me op schiphol was verteld klopte niet, gelukkig!
Okay, dat was helaas niet ons enige probleem.
Rieneke had voordat we vlogen gebeld naar Iberia over informatie over de bagage en haar was verteld dat de handbagage zo zwaar mocht zijn als je maar wou. Maar toen we op schiphol kwamen werd ons daar verteld dat het maar 10 kg mocht zijn. Mijn handbagage bleek 12 te zijn en die van Rieneke 17. Veel te zwaar dus!
Gelukkig was de vrouw die ons hielp heel aardig en had ze oplossing. We mochten 1 van de koffers met handbagage mee laten sturen als ruimbagage, zonder extra kosten (normaal kost een extra koffer 60 euro). Dus we besloten om Rieneke dr koffer als ruimbagage te doen en mijn koffer lichter te maken en wat spullen van Rieneke in mijn handbagage te doen. Dus na wat ombouw gedoe is dat gelukkig ook goed gekomen!
Uiteindelijk zijn we dus vertrokken van Schiphol en veilig aangekomen in Madrid. Daar ging alles gelukkig zonder problemen, ons hotel kwam om ophalen met een tranferbusje&we hadden een prima hotel kamer met gratis wifi!
De volgende dag vlogen we naar Chicago, Het was een erg lange vlucht maar we kregen eten en drinken aan boord. Ook hadden we daar onze eerste ontmoeting met een Amerikaan, hij was echt heel aardig en wou gelijk helpen met onze bagage opruimen enzo.
Aangekomen in Chicago was ik best een beetje zenuwachtig voor de visa controle. Maar voordat het zover was moesten we eerst 3 uur lang in de rij staan! Dat was echt verschrikkelijk! Er waren zelfs een heleboel mensen die hun vlucht miste omdat de rij zo lang was! Uiteindelijk waren we aan de beurt, we moesten vertellen wat we kwamen doen in Amerika, hoelang we wouden blijven, vingerafdruk afgeven en op de foto. Maar alles was okay! Het enige probleem was dat als we 6 maanden mochten blijven moesten we de 14e terug, terwijl onze terugvlucht de 15e gaat. Dus de beambte vroeg het aan zijn baas&we kregen een maand extra! superaardig!

De laatste vlucht naar Madison ging zonder problemen, het was wel echt een heel klein vliegtuigje! O.o
In Madison aangekomen stond iemand van YWAM ons op te wachten en gingen we naar de basis.
De basis is best wel heel mooi! ik kan nu wel vertellen hoe het eruit zien, maar ik denk dat foto's duidelijker zijn dus de volgende x dat ik wifi heb zet ik wat foto's online!
Vandaag is nog niet echt ons programma begonnen dus kunnen we een beetje rondhangen, vanavond is iedereen aangekomen en na het avondeten begint het programma echt! (er zijn ong. 50 mensen! O.o)
Ik ben heel benieuwd hoe de eerste week zal zijn, maar daarover update ik jullie asap (:
Ik hoop dat ik zo jullie weer genoeg up to date heb gebracht, als je meer wilt weten over iets, vraag maar! (:
for now,
Baaiiii

  • 16 September 2012 - 21:54

    José :

    Ha lieve Maria,

    Hoewel je alles al verteld had via skype is het toch leuk om nog eens na te lezen. We zijn zo benieuwd hoe de training je zal vergaan.... Veel plezier en Gods zegen.
    Dikke knuffel.
    mam

  • 16 September 2012 - 23:09

    Roeland Cornelissen:

    Hoi Maria,

    het is dus uiteindelijk allemaal goed gekomen. Ik las al van het probleem met je visum, maar het is je gelukt om ondanks de hindernissen op de plaats van bestemming te komen.
    Ik wens je een fijne en gezegende tijd toe en blijf je volgen.

    Groetjes van Roeland (neef van je vader)

  • 16 September 2012 - 23:33

    Greetjevos:

    hallo Maria
    wat een verhaal,joh!!!ben blij dat het allemaal goed gekomen is!!ben heel benieuwd naar je vehalen over de training!!Veel zegen toegewenst en de hartelijke groeten van Kees en Greetje Vos






  • 17 September 2012 - 09:19

    Karin:

    Ha Maria,

    erg leuk om je avonturen zo te kunnen volgen. Wat een gedoe allemaal, maar fijn dat het toch allemaal in orde is gekomen. En tja, wachten in een rij, drie uur lang, zijn wij niet gewend, hè.
    Ik ben heel benieuwd hoe je eerste week gaat zijn en vooral wat het met jou persoonlijk gaat doen ;)

    Lieve groet,

    (tante) Karin

  • 17 September 2012 - 09:32

    Esther:

    Heel veel plezier de eerste week en geniet ervan! we volgen je op de voet ;-) lang leve internet!

  • 17 September 2012 - 13:09

    Ellen:

    He Maria,
    Fijn dat je goed bent aangekomen. Wat een reis, maar ook wel bijzonder dat je zo maar een maand extra kreeg. Toch wel weer 'geleidt' denk ik. Heel veel succes verder! Ben benieuwd naar je volgende belevenissen. Gods zegen! groetjes uit Ermelo

  • 17 September 2012 - 16:32

    Opa Oma :

    Je hebt al spannede dingen meem gemaakt we hebben veel aan je gedacht en voor je gebeden
    Veel sukses met de trainingn liefs en een dikke knuffel opa en oma .

  • 17 September 2012 - 19:58

    Ellen:

    Hoi Maria,

    fijn dat alles goed gegaan is! Ik wens je daar een gezegende tijd toe en ook veel plezier! Het is een heel apart land :-)

    Groetjes

    Ellen (nicht van je vader)

  • 18 September 2012 - 16:07

    Rianne:

    ollaa chick,

    Wat een gedoe allemaal al gelijk zeg! die mensen op schiphol zouden vast gewoon jaloers op jullie zijn dat jullie lekker nu in amerika zitten! (Stelletje dwarsbomers!)

    fijn dat je nu heelhuids aangekomen bent! ben benieuwd hoe het gaat lopen daar!
    we moeten maar een keertje een skype date regelen ;-)

    liefs Rianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Madison

Discipelship Training School

http://www.ywammadison.org/dts/kids-at-risk/

Recente Reisverslagen:

08 April 2013

Suprise!

28 Maart 2013

Terug!

01 Maart 2013

Stateside

24 Februari 2013

De laatste loodjes

14 Februari 2013

Fiesta!
Maria

jeeej, welkom op mijn blog! (: Hier kun je precies bijhouden hoe het gaat met mijn 'Children at Risk' DTS.

Actief sinds 14 April 2012
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 12349

Voorgaande reizen:

14 September 2012 - 16 Maart 2013

Discipelship Training School

Landen bezocht: