eerste week! - Reisverslag uit Madison, Verenigde Staten van Maria Beudeker - WaarBenJij.nu eerste week! - Reisverslag uit Madison, Verenigde Staten van Maria Beudeker - WaarBenJij.nu

eerste week!

Blijf op de hoogte en volg Maria

23 September 2012 | Verenigde Staten, Madison

Hii (:
wauw, mn eerste week zit er alweer bijna op. ongelofelijk!
ik moet even kijken hoe ik alles wat ik mee maak zo duidelijk mogelijk kan opschrijven, mocht ik zo chaotisch worden dat je er niks meer van snapt,
zeg het! &als je benieuwd ben naar dingen die ik niet opschrijf, vraag er gerust naar!

Ik hou van overzichtelijke rijtjes enzo, dus omdat anders mijn hoofd een grote chaosbrei is van wat ik wil vertellen maak ik hier ook een overzichtelijk rijtje van (:
-de campus!
ik heb wat foto's gemaakt zodat je een beetje een indruk kan krijgen van waar ik verblijf, ook wat foto's van de omgeving enzo
- de mensen
Iedereen hier is echt superaardig, gezellig en open! Dus ik voel me al best wel thuis (: Het is soms nog een beetje lastig om altijd engels te praten, vooral sochtends vroeg, maar het went vrij snel. Ik begin nu zelfs al half in het engels te denken en ook bij het typen van deze blog moet ik me inhouden om niet in het engels te gaan typen. Het is wel heel fijn dat er nog een ander Nederlands meisje is, dan kunnen we samen nog even nederlands praten enzo.
Verder is het heel leuk om te merken dat de meeste mensen hier het heel leuk vinden om Nederlands te leren.
Ook zijn er gelukkig mensen die gek zijn op spelletjes! (: ze hebben hier het spel Dutch Blitz, in Nederland heet dat Ligretto. Dat spelen we best veel!
- het eten
het eten hiero was wel ff wennen. Ontbijt is meestal melk waar je van alles in kan gooien, bagels en kleine bakjes yoghurt. Lunch is meestal warm eten en dat kan echt vanalles zijn! we hebben echt typisch amerikaanse dingen gehad zoals 'mac and cheese' (pasta met kaas en ham) maar ook meer mexicaanse dingen zoals een soort soep. Dinner was de eerste dag typisch amerikaans een broodje hamburger. Maar ondertussen hebben we ookal een x indische curry gehad, pasta pesto enzo. Het is dus wel heel gevarieerd en dat is wel fijn. Alleen het twee keer warm eten op een dag is een beetje wennen.

Wat verder opvallend is, is dat alles hier veeuul groter is dan in Nederland. En niet alleen de wegen en de huizen en alles, maar ook bijv. de zakken m&m;s enzo.

Afgelopen week hebben we vooral introweek gehad, &komende week begint het normale rooster. Alles is heel evangelisch en dat is wel even wennen. Maar er wordt je niks opgedwongen en dat is wel fijn. De groep is ook heel open en deelt alles met elkaar. Iedereen voelt zich veilig genoeg om hele persoonlijke verhalen te vertellen, dus dat geeft wel aan dat de groep heel tof is!

We zijn ookal even de stad Madison zelf in geweest, was heel gezellig&leuk om even de stad te zien! Foto's daarvan volgen nog.

Even een soort van overzicht van hoe mijn week eruit ziet:
7.00 ontbijt
7.30-8.30 stille tijd
8.30-9.30 worship
9.30- 1.30 class
1.30 lunch
2.15 corvee (maar ik heb dan vrije tijd omdat mijn corvee pas savonds is)
3.30 kleine groepjes/ outreach voorbereidingen of iets anders
6.00 avondeten
6.30 dinner cleanup (opruimen, afwassen etc, mijn corvee)
&savonds hebben we soms een focus avond over kinderen, soms hebben we vrij en soms hebben we iets anders.

Het verschilt qua tijden wel een beetje per dag, maar dit is gemiddeld.

Vandaag zijn we naar een kerk geweest, in een theater. Heel Amerikaans maar wel een goed verhaal!

Oja, laatste ding, mn haar is nu deels blauw. We hebben met een hele groep meiden ons haar plukjes blauw of paars geverfd&1 gast heeft in het midden zn haar in een hanenkam paars geverfd en de rest afgeschoren, supervet!
&de gasten hier hebben echt vet mooie auto's! vanochtend zijn we meegereden in een mustang&iemand heeft een mooie pontiac! daar komen ook nog wel foto's van (:

okay, lang genoeg verhaal, kort maar krachtig: het is hier echt heel gezellig&vermaak me prima! (:

Hoe is het in Nederland? (:


  • 23 September 2012 - 22:03

    Mam:

    Ha Meis,

    Leuk om te lezen! Fijn dat je het daar naar je zin hebt. Ook leuk al die foto's op facebook. Zo krijgen we een beetje een indruk. Veel plezier en we kijken uit naar je volgende verslag.
    Dikke knuffel,
    mam

  • 23 September 2012 - 22:54

    Opa Oma :

    hoi maria

    Mooi een jou verhaal te lezen over je ervaring ,de eerste week in Amerika ,fijn dat je een leuke groep hebt . We denken veel aan je .
    Liefs oma

  • 23 September 2012 - 22:56

    Roeland Cornelissen:

    Hoi Maria,

    Weer een leuk bericht om te lezen. Grappig dat je nu al in het Engels begint te denken en dat de mensen het leuk vinden om Nederlands te leren. Ik zal je nog wel eens vertellen waarom het mij opviel.
    Wat gaaf dat jullie zo open naar elkaar zijn, het geeft aan dat er onderling vertrouwen is. Bij de Alpha cursus, waar ik een van de gespreksleiders ben, is het ook erg belangrijk om een sfeer van veiligheid en openheid te creëren.
    Ik wacht je volgende verslag af! Veel succes en ook veel plezier!

    Groetjes, Roeland (Neef van je vader, mocht je het vergeten zijn) ;-)

  • 23 September 2012 - 23:02

    Myrna:

    Ja! Echt heel leuk om te lezen. Ik hoop dat je snel aan het ritme en het eten gewend bent;)
    Fijn dat je niets wordt opgedrongen en dat iedereen zo aardig en open is. Je kan echt leuk schrijven, net of ik erbij ben;), dus blijf lekker schrijven! En snel een x skypen! Ik was vanavond bij het aanbiddingsavondje bij Frank enzo thuis, daarom las ik je sms zo laat!
    Liefs!X

  • 24 September 2012 - 09:43

    Marja:

    hoi maria,

    leuk om je te volgen op deze manier,sterkte met alles wat op je af komt, en ook veel plezier.

  • 24 September 2012 - 16:47

    Camille:

    :D :D :D :D :D

    Je haar blauw? En ons dan laten wachten op de foto's?? Je bent een wandelend martelwerktuig! 2 x per dag warm eten lijkt me hemels. Ik daag je uit als je terug bent voor een potje ligretto, ik ben erg fanatiek en jij hebt maar een half jaar om te oefenen.

    Hoe slaap je? Heb je een gedeelde slaapkamer of iets voor jezelf? Balen dat ik je gister gemist heb, anders had ik al mijn miljoen vragen al kunnen stellen. Succes daar!

    xxxxxxxxxxx

  • 24 September 2012 - 18:31

    Marjon:

    hey Maria,
    ik snap dat je je nog niet verveeld maar heel veel indrukken krijgt.
    Die foto van de M&M's zag er goed uit. En te horen aan het eten kom je tonnetje rond weer terug :-)
    Maar ik heb een vraag... dat blauwe haar, heeft dat een betekenis?
    groetjes marjon

  • 24 September 2012 - 21:20

    Karin:

    Ha,
    erg leuk om je leven zo te volgen. Kun je dat niet blijven doen als je over een heeeele poos terug bent in Nederland? ;)
    Je verslag is heel goed te volgen hoor. Ik ben heel benieuwd naar de invulling van je stille tijd en worship enzo. Maar dat komt misschien nog wel een keer.
    Gaaf dat de mensen allemaal zo aardig zijn. Zijn het allemaal Amerikanen of zijn er wel meer europianen ofzo?
    Ik zal zo eens je foto's op FB bekijken, plaatje bij je praatje.
    Veel groetjes!
    (tante) Karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Madison

Discipelship Training School

http://www.ywammadison.org/dts/kids-at-risk/

Recente Reisverslagen:

08 April 2013

Suprise!

28 Maart 2013

Terug!

01 Maart 2013

Stateside

24 Februari 2013

De laatste loodjes

14 Februari 2013

Fiesta!
Maria

jeeej, welkom op mijn blog! (: Hier kun je precies bijhouden hoe het gaat met mijn 'Children at Risk' DTS.

Actief sinds 14 April 2012
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 12380

Voorgaande reizen:

14 September 2012 - 16 Maart 2013

Discipelship Training School

Landen bezocht: