laatste week! - Reisverslag uit Madison, Verenigde Staten van Maria Beudeker - WaarBenJij.nu laatste week! - Reisverslag uit Madison, Verenigde Staten van Maria Beudeker - WaarBenJij.nu

laatste week!

Blijf op de hoogte en volg Maria

17 December 2012 | Verenigde Staten, Madison

Yeaa, de laatste week zit erop!
Alleen nog maar een paar dagen van voorbereiding voor outreach en dan is het vakantie!

Relationships
Deze week hadden we les van Troy Sherman over relationships. Troy was een hele actieve spreker die haast op een cabaretier leek, zoveel grappen enzo maakte hij tussendoor. Maar hij nam tegelijk zijn boodschap wel heel serieus. Het ging voornamelijk over God, je naaste en jezelf liefhebben.

Mexico
Ondertussen worden er steeds meer dingen specifiek voor Mexico. Zo is de volgorde van de plekken waar we heen gaan een beetje gewijzigd. We komen rond de 31e aan in Juarez, 1 januari vertrekken we dan richting mexico city en we blijven daar 2 weken (2-13 januari). Daarna gaan we weer terug naar juarez en blijven we daar voor een week (14-19 januari). de 20e gaan we naar creel en we blijven daar tot 3 februari. Daarna volgt onze tijd in Mazatlan (4-13 februari) en als laatst gaan we weer terug naar Juarez om daar nog een week te verblijven. (14 tot 20 februari). Dat is ongeveer het schema zoals we het nu hebben. Het kan natuurlijk nog veranderen, maar dat zien we dan wel.
Een andere verandering is dat we in mexico city waarschijnlijk niet alleen met straatkinderen gaan werken maar we de mogelijkheid hebben gekregen om in een opvang tehuis voor minderjarige meiden te komen helpen. De precieze details daarvoor krijgen we nog.

Focusnight
De focusnight ging deze week over weer over 'human trafficing' oftewel, mensenhandel. Het is echt bizar hoeveel dat gebeurt zonder dat we het doorhebben. Hij heeft samen met zijn vrouw een organisatie waarbij ze meer bewust zijn willen creëren dat mensenhandel een groter probleem is dan de meeste mensen denken. Ook hebben ze een opvang tehuis in Moldavie waar ze kids die ze hebben kunnen redden uit de prostitutie opvangen en weer een normaal leven leren&vaardigheden zodat ze uiteindelijk voor zichzelf een leven kunnen opbouwen.

Lovefeast
Donderdags hadden we onze laatste lovefeast. Deze keer was het in een kerstsfeer. We hadden weer lekker eten (allerlei kleine hapjes waarvan ik geen idee had wat het was, maar het was lekker!) en natuurlijk heerlijke toetjes (schuimpjes, taart, ijs, cheesecake). Ondertussen hadden we soort van een bonte avond en een ugly christmas sweater contest. (lelijke kersttrui wedstrijd). Daarna hadden we een soort van kadotjes spel. Iedereen kreeg een kadootje en we moesten in een grote cirkel gaan zitten. Ondertussen las iemand een verhaal voor en elke keer als je bijvoorbeeld links hoorde moest je je kadootje aan degene links van je geven, net zolang totdat je het woord rechts hoorde, dan gaf je het kadootje aan degene recht van je. &aan het eind van het verhaal mocht je je kadootje uitpakken. Het bleek dat ze alles van de gevonden voorwerpen hadden ingepakt.

Dat was wel weer een beetje deze week,
gister zijn we naar de hobbit geweest met mexico-team en dat was vet! we beginnen steeds meer een hecht team te worden en de film was awesome dus dat was heel coowl!
Vandaag hebben we dingen geleerd over cold-climate mensen en warm-climate mensen, direct en indirecte communicatie,
Maar dat komt in mijn volgende blog (:

ooww, nog een leuk feitje,
iedereen hier op de basis is opeens aan het breien of haken... Maar ik ben gelukkig nog niet geinfecteerd met dat virus, (zelfs sommige jongens zijn al sjaals of mutsen aan het haken O.o)

okay, nu ben ik echt klaar,
baaaaii

• 17 December 2012 - 08:28

Mam:

Hoi,hoi,

Wat heb je weer een leuke dingen gedaan! Ik zal dat cadeautjes spel eens doorgeven aan het Calvijn.....
    Bedankt voor al je lessen, ik kan weer een poos vooruit.
    Ik zal eens even googlen waar je allemaal heen gaat.
    Een goede vlucht donderdag.

Veel liefs,

mam

• 17 December 2012 - 08:45

Karin:

Ha,
    succes met het afronden van en ook voorbereiden van de volgende stap!
    groet!
    Karin

• 17 December 2012 - 11:38

Hans:

meende ik toch dat je op de camping ook al aan het breien was? heb je de rage overgebracht naar de states, goed zeg. heej, maar mooie verhalen en ervaringen! ga vooral door met bloggen, wordt wel beetje jaloers. wat een tijd, awesome toch? blessing of the Lord!

• 17 December 2012 - 11:38

Hans:

• 17 December 2012 - 11:49

Myrna:

Haha de jongens aan het breien! Succes met de laatste voorbereidingen voor Mexico <3

• 17 December 2012 - 11:51

Oma :

Dag lieve kleindochter
    zo ,je hebt weer veel gedaan deze week ,jammer dat het brei en haak virus je nog niet heeft aangestoken,
    want het is erg leuk om zelf iets te maken.veel succes met de laatste dingen die je nog moet regelen .
    Liefs opa oma

• 17 December 2012 - 12:15

Loura Van Den Berge:

Hoi Maria, heel leuk om je verslagen te lezen, veel succes voor het vervolg van je reis!

Groetjes Loura

• 17 December 2012 - 13:36

Hanneke:

Hé Maria,

Het blijft leuk om je verhalen te lezen! Succes met je laatste voorbereidingen voor jullie Mexico avontuur.
    Liefs Hanneke

• 17 December 2012 - 16:20

Poulien:

Gaaf dat Mexico nu echt in zicht komt. succes met de laatste loodjes en ik hoop dat je in Mexico ook tijd en gelegenheid hebt om je blog te blijven schrijven.
    't is steeds weer leuk om je verhalen te lezen.
    groetjes Poulien