December - Reisverslag uit Madison, Verenigde Staten van Maria Beudeker - WaarBenJij.nu December - Reisverslag uit Madison, Verenigde Staten van Maria Beudeker - WaarBenJij.nu

December

Blijf op de hoogte en volg Maria

02 December 2012 | Verenigde Staten, Madison

lalala, nog maar 2 weken echt les!
woehoee, mexico begint eindelijk echt dichtbij te komen.
Ik zal eerlijk zijn, ik heb het stiekem ondertussen best wel een beetje gehad met de lesfase, non stop met 60 mensen in een klein gebouw, hele dagen lessen en veel na moeten denken,.. Ik wil nu dingen gaan doen! niet alleen maar met mezelf bezig zijn maar andere mensen helpen! maar gelukkig gaat dat in minder dan een maand gebeuren (:

Destiny
Deze week ging het over destiny, ik vind het lastig om daar een nederlands woord voor te bedenken, maar het komt erop neer dat het ging over God's plan voor jou leven, hoe je dat kan ontdekken, wat het je kost, wat het je oplevert en vooral dat als je Gods plan in je leven echt uitleeft, dat dat niet alleen het beste is voor jezelf maar dat je daardoor ook de levens van een heleboel mensen om je heen verandert. We hadden een leuke spreker en hij gaf duidelijk les en met veel verhalen over weeshuizen waar hij was geweest. De spreker had zelf samen met zijn vrouw een organisatie opgezet waarmee ze weeshuizen over de hele wereld steunen: streams of mercy. (www.streamsofmercy.org)

Mexico
deze week hebben we weer een team bijeenkomst gehad voor mexico en hebben we ideeen besproken over wat we praktisch kunnen gaan doen in mexico. Ook heeft het fondsenwerven al wat geld opgeleverd, we zijn nu al ongeveer 1500 dollar dichterbij ons doel, we moeten nog ongeveer 7000 dollar, (5600 euro).

God houd van verassingen
haha, wat zou ze nu gaan vertellen hoor ik mensen bijna denken. Nou ik ben erachter dat God het leuk vind om mij te verassen op de momenten dat ik het het minst verwacht. Ik houd van verassingen dus dat komt goed uit (:
Het krijgen van het boek tijdens de conferentie is daar een voorbeeld van. Deze week gebeurde het zelfs twee keer. Dinsdag gingen alle outreach teams apart bidden voor Mexico, maar ik had nogal moeite met me concentreren en ik was een beetje sceptisch of het wel zou werken. Ik weet wel dat bidden werkt, maar soms heb ik toch nog wel eens een sceptisch moment en lijkt het voor mij alleen maar op een beetje in de lucht babbelen. Naderhand kwam een meisje van een ander outreach team naar me toe en vertelde me dat ze tijdens het bidden het gevoel had dat ze me een aantal bijbelteksten moest geven, dus ze had ze opgeschreven en ik kreeg het briefje met de bijbelteksten en nog 2 woorden. Ze wist zelf niet zo goed wat het betekende, maar voor mij klopte het precies met dingen waar ik die week mee bezig was, supertoevallig! Of wacht, nee. Zij had geen idee dat ik daarmee bezig was en toch gaf ze me precies de goede bijbelteksten, dat kan geen toeval zijn, dat was God. En zo werd ik dus niet alleen geholpen met waar ik deze week mee bezig ben, maar werd mij tegelijk ook weer even duidelijk gemaakt dat bidden wel degelijk werkt!

De tweede keer was vrijdag. We hadden na worship een soort van collecte, maar anders dan gewoon rondgaan met een ding&geld erin gooien. De bedoeling was dat je ging bidden en God vroeg of Hij wilde dat je iemand iets gaf en zo ja wie en hoeveel. Naja, ik wist niet zo goed wat ik daarmee moest, maar ik had wel gelijk een bepaald bedrag in mijn hoofd en ook iemand aan wie ik dat zou geven. Ik wist niet zo goed of het van mij was of van God, maar ik gaf God de voordeel van de twijfel en dacht ik doe het gewoon. Maar nadat ik dat gedaan had voelde ik nog een soort van onrust in me en ik dacht, ik heb nu wel precies dat bedrag gegeven, maar ik had het in mn hoofd in euro's en ik heb het gegeven in dollars. Oftewel ik heb niet precies het bedrag dat ik mn hoofd had gegeven, omdat ik toch al bezig was met God het voordeel van de twijfel geven heb ik dus het resterende bedrag ook aan iemand gegeven, daarna was de onrust weg.

eeehh waar is de verassing? nou die komt nog!
We hadden die dag namelijk afsluiting van de destiny-week en dat deden door een ministry-time. In dit geval hield dat in dat er eerst voor 7 mensen door de hele groep gebeden werd en indrukken die mensen kregen voor die mensen werden verteld, daarna werden we in kleinere groepjes verdeeld en werd er voor de mensen gebeden voor wie nog niet gebeden was.
Terwijl we begonnen met voor de eerste persoon bidden met de hele groep dacht ik, ik hoef niet perse 1 van die 7 personen te zijn voor wie gebeden wordt door de hele groep, tuurlijk is dat wel vet, maar ik weet al aardig wat ik wil met mijn leven dus het is belangrijker voor andere mensen. Maar nadat we klaar waren om voor de eerste te bidden zei de spreker opeens, okay de volgende voor wie we gaan bidden is: Maria. Ik was nogal verbaasd en ik vroeg me zelfs even af, huh is er nog een Maria in de groep? Maar nee, hij bedoelde echt mij.
Dus de groep ging voor mij bidden en kregen ook indrukken voor mij, en het vette was dat veel van die dingen overeenkwamen met wat mensen al een keer eerder voor mij hadden gekregen, zonder dat de mensen die toen en nu voor me bidden dat van elkaar wisten. Ook kreeg iemand die totaal geen idee had van wat ik later wil gaan doen een beeld voor me dat precies in overeenstemming was met mijn idee voor later, toeval? no way. Het vette was dat juist de mensen die het minst over mij wiste beelden voor mij kregen die precies klopte, zonder dat zij dit doorhadden.
Okay een paar van de dingen die mensen voor mij kregen: Een heleboel mensen zagen mij als een licht, een licht waar mensen naartoe getrokken werden. Andere dingen waren: brenger van goed nieuws voor jou generatie, ik ben er voor de mensen die het gevoel hebben dat ze niemand anders hebben, ik zie het mooie in mensen die door andere mensen als raar of eng worden gezien. Ook was er het beeld van mij en satan vloog als een insect om mijn hoofd maar ik sloeg hem gewoon weg, hij had geen grip op mij, dat beeld werd ook door iemand anders bevestigt die vertelde dat ze me zag lopen door een bloemen veld met allemaal bijen om me heen, maar ik sloeg ze gewoon van me af.
&wat de connectie met het collecte verhaal sterk maakt, iemand kreeg het woord 'radicale gehoorzaamheid' en iemand anders 'grote gehoorzaamheid' voor me, dat was voor mij een bevestiging dat wat ik had gegeven in de collecte niet alleen mijn eigen idee was maar ook van God.

Al met al dus best wel vette dingen, ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb opgeschreven en sorry dat het zo'n lang verhaal is geworden (;
Dit was wel weer een beetje wat ik voor deze week te vertellen had.
Volgende week gaan onze lessen over straatkinderen, dat lijkt me erg tof om over te leren! Oja&volgende week vieren we hier ook een soort van sinterklaas, maar dat vertel ik volgende week! (:

byebye for now!

  • 02 December 2012 - 20:57

    Ellen:

    Laat zo uw licht schijnen voor de mensen, opdat zij uw goede werken zien en uw Vader, die in de hemelen is, verheerlijken.

    Dit was mijn belijdenistekst, maar ik vind dit heel goed bij jou passen.

    En alvast veel plezier met de eerste Kerst in de US, je zult je ogen uitkijken :-)

    Wens je nog een hele gezegende tijd toe en alvast veel voorvreugde op Mexixo!

    Ellen

  • 02 December 2012 - 21:00

    Jess:

    Wooow mooie dingen Mariah! Echt vette dingen gebeurd. God werkt echt door al je sceptische en kritische gedachten heen. Hij is veel groter dan jouw twijfels! Super nice. Dikke kus!

  • 02 December 2012 - 21:37

    Poulien:

    Lieve Maria,
    Wat ontzettend gaaf om zo te mogen meeleven met jou ervaringen daar. Ik vind het mooi om je ervaringen met God zo te mogen lezen. God is echt groter en werkt vaak op andere manieren als wij denken. Wat mooi om jou daar ook zo over te horen getuigen.

    Ik wens je Gods zegen in de laatste weken school.
    We zullen je wel missen hoor het komend weekend met de familie
    Liefs van ons allemaal uit Emmeloord

  • 03 December 2012 - 12:03

    Greetje Vos:

    Hallo Maria.ik heb nog niet zo vaak gereageerd op jouw verhalen,maar deze keer ben ik erg geraakt door je verhaal!!!Wat geweldig als je zo kan benoemen wat je gevoelens zijn en dat andere mensen zo voor je bidden!!Ik wens je Gods zegen toe bij de verdere voorbereidingen voor Mexico!!!Wij zullen ook voor jou en je hele groep bidden!!!groeten van Kees en Greetje Vos

  • 03 December 2012 - 22:06

    Oma :

    Hoi Maria
    We zijn steeds weer getroffen wat je meemaakt en we vinden het heel fijn dat dat je dat met anderen wilt delen Fijn dat je zo ervaart dat God heel dicht bij je is.

    We zullen je heel erg missen het weekend en Ommen maar we zullen heeeeeeeel veel aan je denken en over je belevenissen praten .Heel veel liefs en een dikke knuffel
    Opa en Oma

  • 03 December 2012 - 22:14

    Karin:

    Ha,

    Gaaf dat je zo op 'papier' kunt zetten wat je allemaal meemaakt. Echt heel bijzonder! Ik vind het ook mooi dat je ook schrijft over je twijfels en je scepsis. Maar ook hoe je daar dan weer in verrast wordt.

    Jammer dat je er niet bij bent, dit weekend!
    Groet!

    Karin

  • 05 December 2012 - 13:36

    Camilski:

    Joeehoee Maria!

    Wat supervet allemaal! Gaaf wat je allemaal meemaakt. En wat kun je leuk schrijven! Sommige dingen herken ik van mijn bijbelschool idd, en ook hoe God je sceptisme (is dat het juiste woord?) weg kan nemen....

    Leuk dit allemaal van je te lezen. Soms mis ik je, maar dan ben ik blij dat je het hier zo goed hebt! :D

    xxxxx

  • 05 December 2012 - 13:39

    Camilski:

    Oh, en eindelijk heb ik door hoe je mailtjes kan ontvangen voor als je een stukje hebt geschreven! Wat fijn! Na een hele wereldreis van mijn vriendinnetjes, en een ander vriendinnetje ver weg op stage, en jij al de helft van de tijd, heb ik het dan EIN-DE-LIJK door :D

    liefde

  • 08 December 2012 - 14:29

    Renske:

    Hey Maria, wat een tof verhaal....lees ze nu altijd, sinds je me de link hebt gestuurd :-)
    God is groot he, en dat is zo gaaf om dat te mogen ervaren. Soms ben ik wel even jaloers op je, dat God ook zo concreet kan zijn. Heb het zelf afgelopen week ook even mogen ervaren rondom avondmaal. En dan krijg je zo'n warm gevoel van binnen en wil je daar over praten....vandaar je lange verhaal denk ik ;-)
    Nog even doorzetten met de lessen en dan de praktijk in. Succes, denk aan je!
    Veel liefs, Renske

  • 09 December 2012 - 21:27

    Marjon:

    Hoi Maria,

    Ik liep een beetje achter met lezen ( 2 blogs) dus deze lees ik nu net. Ik kan me heel jaloers voelen als ik dit lees, maar dan wel jaloers op een goede manier. Er naar verlangen om dit ook zo te mogen ervaren,
    geweldig.

    liefs marjon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Madison

Discipelship Training School

http://www.ywammadison.org/dts/kids-at-risk/

Recente Reisverslagen:

08 April 2013

Suprise!

28 Maart 2013

Terug!

01 Maart 2013

Stateside

24 Februari 2013

De laatste loodjes

14 Februari 2013

Fiesta!
Maria

jeeej, welkom op mijn blog! (: Hier kun je precies bijhouden hoe het gaat met mijn 'Children at Risk' DTS.

Actief sinds 14 April 2012
Verslag gelezen: 240
Totaal aantal bezoekers 12355

Voorgaande reizen:

14 September 2012 - 16 Maart 2013

Discipelship Training School

Landen bezocht: