almost thanksgiving! =D - Reisverslag uit Madison, Verenigde Staten van Maria Beudeker - WaarBenJij.nu almost thanksgiving! =D - Reisverslag uit Madison, Verenigde Staten van Maria Beudeker - WaarBenJij.nu

almost thanksgiving! =D

Blijf op de hoogte en volg Maria

17 November 2012 | Verenigde Staten, Madison

Hii! (:
welkom bij weer een wekelijkse update van mij leven (:
Deze week was weer fun en ook weer vermoeiend,
In mijn blog ga ik ook best wel wat persoonlijks vertellen maar ik denk dat het juist wel goed is omdat ik open wil blijven naar iedereen die achterblijft, zodat jullie ook meer weten in hoeverre ik verander door wat hier gebeurt.

Heilige Geest
deze week hadden we les van een spreker die van Italiaans van afkomst is&dat was ook echt te merken in zijn karakter. Leuk feitje over hem: hij speelt in een korte film met Usher en Rich Ross (voor mensen die geen idee hebben wie het zijn, dat zijn 2 bekende rappers)
Hij gaf les over de Heilige Geest en gebruikte daarbij enorm veel bijbelverzen om alles wat hij vertelde te ondersteunen, dat was erg fijn! Zo vertelde hij over wat de bijbel verteld over wie de Heilige Geest is, dat als je gaat evangeliseren je eigenlijk niet hoeft te stressen want als de Heilige Geest in je is zal hij je helpen om dingen te zeggen, wat je moet doen als je denkt dat God je een bepaalde kant op stuurt, (bijvoorbeeld als je denkt dat God je vertelt om een zendeling te worden), &vooral een heleboel bijbelteksten over wat de bijbel zegt over de Heilige Geest.

One on One
Afgelopen woensdag had ik een 1 op 1 gesprek met de spreker van de week ervoor. Dat omdat er tijdens het bidden afgelopen vrijdag dingen naar boven waren gekomen waarvan ik niet precies wist waar ze vandaan kwamen. Zo had ik soms een algemeen gevoel van angst of onveiligheid,hulpeloosheid, niet specifiek voor iets maar gewoon in het algemeen en ik had geen idee waarom, en ik wist ook prima dat ik me niet zo hoefde te voelen maar ik wist niet zo goed waar het vandaan kwam en dus ook niet hoe ik er vanaf kon komen. Ik heb een goed gesprek met de spreker (Gayle) gehad en het kwam er op neer dat ik er een beetje achter kwam dat ik altijd zelf heel erg de controle wil hebben en mijn eigen baas wil zijn, niet afhankelijk van andere mensen In een bepaald opzicht is het goed om niet afhankelijk te zijn van mensen, maar teveel is niet goed want we zijn wel gemaakt om in relatie te leven met mensen. In de week over 'roots' had ze het ook gehad over de kenmerken van een rebel, en eigenlijk herkende ik best wel wat van die dingen in mijn eigen leven. Tijdens dat gesprek gaf ze me een aantal handvaten om niet meer mijn eigen baas te zijn maar om te leren om God te controle te geven in mijn leven en om te stoppen om rebels te zijn. Vrijdags hadden we de afsluiten van het thema Heilige Geest en dat sloot af met een 'soaking time'. Dit hield in dat we begonnen met worship en daarna allemaal apart gingen verwerken wat we die week hadden geleerd en gingen bidden om opnieuw gevuld te worden door de Heilige Geest en ook onze leiders gingen voor ons bidden. Ik heb die tijd grotendeels gebruikt om te werken aan de stappen die ik gekregen had van de spreker om God de controle te geven in mijn leven en heb daar ook samen met mijn mentor over gebeden. Eerlijk gezegd was dat best wel lastig, vooral om toe te geven dat ik eigenlijk mijn eigen ergste vijand ben, terwijl ik juist zo gewend was om altijd op mezelf te vertrouwen. Maar nadat ik dat toch gedaan heb voelde het wel alsof er een soort vrijheid over me heen kwam en het gaf een hele hoop rust. Dus dat was wel chill. Ook was het grappig dat ik voordat de tijd begon had besloten dat het ook okay zou zijn als er niemand voor me kwam binnen, maar in plaats daarvan kwamen er juist een heleboel mensen met me bidden, dat was kinda suprising, maar voor mij een soort van suprise van God, just to let me know that He see's me, net als met dat boek op de conferentie.

juvy
Afgeopen dinsdag gingen we weer naar de jeugdgevangenis. Een meisje van onze groep ging praten met een jongen, 1 op 1. Toen ze terug kwamen was de jongen helemaal aan het lachen en kon gewoon niet ophouden met glimlachen. Wat was er gebeurd? blijkt dat terwijl zij aan het praten was met hem, het op het onderwerp 'vergeving' kwam, en hij vertelde haar dat hij wel wist dat God hem wou vergeven maar dat hij het eigenlijk niet echt geloofde. Dus ze praten daarover en hij vroeg op ten duur hoe dat dan gaat, vergeving vragen, dus het meisje legt het uit en hij doet het, en nadat hij zijn gebed had uitgesproken voelde hij zich zoveel lichter en kon hij niet meer stoppen met lachen, best wel gaaf! Ook deden we weer worship voor de hele groep en ook wat kinderliedjes met handgebaren, we kwamen er alleen achter dat een ninja-liedje misschien toch niet het meest handige liedje is om te doen in een jeugdgevangenis, 1 jongen kreeg namelijk een beetje problemen met de beveiliging, waarschijnlijk omdat hij iets te agressief eruit zag ofzo toen hij z'n ninja move deed. We kregen later te horen dat de beveiliging op hem al op scherp stond dus hij hoefde maar verkeerd te ademen en hij zou al problemen krijgen, maar toch voelde we ons een beetje schuldig.

Hoppa, dat was het weer voor deze week,
komende week heb ik outreach voorbereiding en dinsdagavond ga ik naar Elaina's opa en oma samen met nog 2 mensen van mijn groep om daar thanksgiving te vieren! daar heb ik enorm veel zin in, ff weg zijn van de basis, onder een deken slapen in plaats van in een slaapzak en een echt Amerikaans thanksgiving meemaken!
Nu lekker het sinterklaasjournaal kijken&natuurlijk de intocht! =D
Het is opeens een stuk leuker dan wanneer je ermee doodgegooid word in Nederland (:
Fijne zondag iedereen&tot volgende week!

  • 18 November 2012 - 13:59

    Oma :

    Hoi Maria
    Wat fijn om je verhaal te lezen wat je deze week allemaal hebt meegemaakt.Best wel knap van je om dat te delen met iedereen die je reisverslag leest.Geniet van het thanksgivings feest Leuk om dat daar mee te maken .wat grappig dat je ook naar het ned sinterklaasjournaal kijkt .
    Liefs een heel dikke knuffel we bidden voor je .
    opa oma.

  • 18 November 2012 - 19:24

    Mam:

    Trots op jou! Ik ga je weer bellen.

    Dikke knuffel
    mam

  • 18 November 2012 - 19:41

    Papa:

    Hallo Maria,

    Geweldig om te lezen wat je daar mee maakt!
    We zijn blij dat de Heer zo met je bezig is en je zijn nabijheid ervaart. Fijn ook je openhartigheid!

    Tot Skyp's.

    Pap


  • 18 November 2012 - 19:41

    Papa:

    Hallo Maria,

    Geweldig om te lezen wat je daar mee maakt!
    We zijn blij dat de Heer zo met je bezig is en je zijn nabijheid ervaart. Fijn ook je openhartigheid!

    Tot Skyp's.

    Pap


  • 19 November 2012 - 14:30

    Roeland:

    Hoi Maria,

    Mooi, dat stukje over de Heilige Geest die bij ons is als we hem toelaten in ons hart.
    Je openhartigheid wordt erg gewaardeerd, heel herkenbaar wat de controle betreft :-)
    Heel veel plezier met Thanksgiving! Geniet ervan.

    Groeten, Roeland

  • 19 November 2012 - 18:39

    Ellen:

    Hoi Maria,

    fijn dat je zoveel mag leren en ervaren! Geniet van de fried turkey and trimmings!
    Dat stuk met controle kan ik goed meevoelen...! En hoe moeilijk het kan zijn om het gewoon maar aan Hem over te laten en te vertrouwen dat hij je mensen op je weg leidt die je nodig hebt.

    Groetjes

    Ellen

  • 24 November 2012 - 21:21

    Diny Mol:

    Beste Maria,
    Mooi om je verhalen te lezen en zo weer een stapje verder te komen in levenswijsheid en dat onze hemelse vader daar een grote plaats in heeft.
    Geniet van je tijd daar en we wensen je gezegende feestdagen toe in dit andere werelddeel.
    Dat is ook een aparte ervaring.
    Lieve groeten van de familie mol uit borssele

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Madison

Discipelship Training School

http://www.ywammadison.org/dts/kids-at-risk/

Recente Reisverslagen:

08 April 2013

Suprise!

28 Maart 2013

Terug!

01 Maart 2013

Stateside

24 Februari 2013

De laatste loodjes

14 Februari 2013

Fiesta!
Maria

jeeej, welkom op mijn blog! (: Hier kun je precies bijhouden hoe het gaat met mijn 'Children at Risk' DTS.

Actief sinds 14 April 2012
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 12356

Voorgaande reizen:

14 September 2012 - 16 Maart 2013

Discipelship Training School

Landen bezocht: