sneeuw! =D - Reisverslag uit Madison, Verenigde Staten van Maria Beudeker - WaarBenJij.nu sneeuw! =D - Reisverslag uit Madison, Verenigde Staten van Maria Beudeker - WaarBenJij.nu

sneeuw! =D

Blijf op de hoogte en volg Maria

09 December 2012 | Verenigde Staten, Madison

Woehoeeee! sneeuw! =D
ik hoorde dat bij jullie de meeste sneeuw al weer weg geregend is, maar hier is vanacht eindelijk de eerste sneeuw gevallen die ook echt blijft liggen! (:

Streetkids
Afgelopen week was een bijzondere week, omdat het een week was waarin het niet perse ging over onze relatie met God, maar meer specifiek over de focus van deze school: kinderen in nood.
Afgelopen week was namelijk het thema straatkinderen. De spreker die kwam werkt zelf met straatkinderen in Colombia. Hij heeft daar zijn eigen organisatie en kan daarom goed uit ervaring vertellen hoe hij met de kids werkt enzo. Hij vertelde heel duidelijk en ook met een duidelijke Christelijke invalshoek wat een goede manier is om te beginnen met werken met kinderen, wat hun doen om het vertrouwen van de straatkinderen te krijgen en hoe we ook een duidelijk plan kunnen maken voor als we op outreach gaan. Ook vertelde hij heel veel verhalen over dingen die hij had meegemaakt met de kinderen en ook eerlijk over dingen die best wel eens lastig waren. Al met al was het weer een hele leerzame week en het was lekker praktisch.

Sinterklaas
Woensdagavond hebben we een soort van sinterklaas gevierd. Een week van te voren hadden we iedereen lootje laten trekken en ze voor degene die ze getrokken hadden een briefje met een bemoediging of iets leuks/liefs laten maken. Die hebben wij in de loop van de week allemaal verzameld en woensdagavond lieten we iedereen hun schoen zetten. Eerst moesten ze natuurlijk nog wel zingen, anders zou sinterklaas niet komen. We hebben ze sinterklaas kapoentje aangeleerd en dat ging eig best heel goed! (filmpje staat op facebook) Daarna hebben Geert-jan, Rieneke en ik alle briefjes in de goede schoenen gestopt en er een zakje met pepernoten en taaitaai bij gedaan. De volgende ochtend mochten ze hun schoen ophalen en iedereen was superenthousiast, heel leuk!

Warme chocomelk
Donderdagmiddag hadden we de warme chocomelk fundraiser, we gingen gratis warme chocomelk uitdelen en ons doel was om 1000 kopjes uit te delen en......... het is gelukt! =D het duurde langer dan we verwacht hadden, maar het was wel erg leuk om te doen! We kregen vaak de vraag of er iets mis was met de chocomelk, of we er drugs in hadden gedaan, en dat soort dingen. Wat wel leuk was, was dat als mensen gingen doorvragen over waarom we dit deden ze meestal heel geinteresseerd werden en we zelfs een paar keer gehad dat mensen ons geld gaven om ons te sponseren. Al met al was het dus een succes!

&eeeh, wauw, ik geloof dat dat het wel een beetje was voor deze week..
voor het eerst een soort van korte blog! O.o
naja, dat is ook niet zo erg voor een keer,.(;
tot volgende week!

• 09 December 2012 - 22:29

Mam:

Ha Maria,

Zo, even wat leesvoer nu ik net thuis ben uit Ommen. Heb jij eindelijk je sneeuw! Succes je laatste week.
    Knuffel,
    mam

• 10 December 2012 - 12:10

Camilksi:

Mariaaaa!! Het werkt! Hillarisch dat jullie sinterklaas hebben gevierd. Volgende keer als iemand dat in het buitenland doet dan stuur ik een Sinterklaas en zwarte pietenpak op. Hoe keken ze daar eigenlijk aan tegen zwarte piet, ik kan me voorstellen dat je dat als Amerikaan heel discriminerend kunt vinden.. Anyway, leuk dit. Het werkt en ik kan je blog onthouden en lezen! Succes daar!

xxxx

• 12 December 2012 - 13:19

Fam.mol:

Beste Maria,

Geweldig al je mooie verhalen.

We wensen je gezegende feestdagen toe en een voorspoedig nieuwjaar.

Groeten,
    Fam.mol uit borssele