Roots - Reisverslag uit Madison, Verenigde Staten van Maria Beudeker - WaarBenJij.nu Roots - Reisverslag uit Madison, Verenigde Staten van Maria Beudeker - WaarBenJij.nu

Roots

Blijf op de hoogte en volg Maria

11 November 2012 | Verenigde Staten, Madison

Hii everyone!

Het is weer tijd voor een lekker lange blog van mij (:

Roots
deze week ging het over 'roots' (wortels). Oftewel het ging over dat waar je vandaar komt bepaalt voor een groot deel waar je uitkomt.
Het ging dus vooral over hoe dingen in het verleden nog steeds invloed op je kunnen hebben op hoe je nu leeft. Een groot deel natuurlijk door je ouders, maar ook bijvoorbeeld leugens die andere mensen je over jou vertelde of die je geloofde over jezelf. En ook over hoe als iemand je pijn heeft gedaan&je vergeeft diegene niet, dat je daardoor bitter kan worden en dat die wortel van bitterheid kan leiden tot bepaalde 'vruchten' in je leven, oftewel tot bepaald gedrag. &het doel was dus om te ontdekken of er nog wortels in je leven zijn die je weg moet halen&we leerden dus ook hoe je die kunt weghalen, grotendeels door vergeving. De laatste dag van het onderwerp, oftewel vrijdag, had onze spreker een heel aantal mensen uitgenodigd om met ons te komen bidden. We werden opgedeeld in kleine groepjes&hadden 2 uur de tijd om met elkaar te delen wat deze week in ons naar boven had gehaald&om voor elkaar te bidden. Ik zat met Rieneke en Britney (Britney is leiding) en nog een vrouw, Julie, die uitgenodigd was door de spreekster. Nadat ik een beetje verteld had wat deze week in mij naar boven was gekomen enzo gingen ze voor mij bidden en dat was best wel vet. Terwijl Julie voor mij aan het bidden was bad ze ook voor dingen die ik haar niet verteld had maar wel klopte, dat was best wel vet, ook las ze een vers voor, 1 john 4:18. Love has in it no element of fear, but perfect love drives away fear. because fear involves pain and if a man gives way to fear there is something inperfect in his love. (ik heb het in het engels omdat ik de tekst uit mn hoofd ken ik in het engels) Mensen die wel eens in mijn kamer zijn geweest herinneren misschien wel dat die tekst groot op mijn whiteboard stond, best wel grappig dus dat dit ook de tekst is die zij mij vertelde. Britney had ook nog een beeld voor mij, ze vertelde namelijk dat ze een plaatje zag van klompen&dat ze het idee had dat ik brenger van goed nieuws ben. Voor mij was het best wel vet dat ze een plaatje zag van klompen en niet gewoon een paar schoenen omdat dat voor mij weer een soort van bevestiging is dat het waarschijnlijk ook Gods plan is dat ik in Nederland blijf in plaats van alleen maar mijn idee. Hah, terwijl ik dit lees bedenk ik me dat als ik dat zou lezen een paar maanden terug voordat ik dts ging doen, ik waarschijnlijk een beetje sceptisch zou zijn over dat hele bidden gedoe, maar nu vind ik het best wel vet,.:p

Dutch dinner
afgelopen donderdag hadden we Nederlands eten! smiddags hadden we Nederlandse snacks, dropjes, stroopwafels en arretjescake. De arretjescake smaakte alleen wel een beetje heel anders omdat ongeveer alle ingredienten ietsje ander waren, zo hadden we vanille koekjes en gezoute boter en ook de cacao was een beetje anders dan normaal. Savonds hadden we ook lekker Nederlands eten, we hebben namelijk voor iedereen stampot andijvie gemaakt met een gehaktbal en als toetje een pannekoek. Ze zijn hier gek op nederlandse pannekoeken dus ze stonden letterlijk in de rij voor een pannekoek.

Noord-korea
De afgelopen 4 weken hebben we tijdens intercession elke keer gebeden voor Buthan. De komende 4 weken gaan we bidden voor Noord-Korea, dus afgelopen dinsdag hebben we een presentatie gehad door een stel van de leiding (kevin en Tiffany) die in Noord-Korea zijn geweest. Het bizarre is dat Noord-Korea vroeger juist heel christelijk was terwijl het nu de nummer 2 ergste christenvervolging heef.t De ouders van Kim Il Sung (de eeuwige president, de eerste president van Noord-Korea) waren zelf ook nog christelijk maar onder Kim Il Sung werden meer dan 3.000 kerken vernietigd en voorgangers gedood.
Toen Kevin en Tiffany in Noord-Korea waren gingen ze ook naar een school, waar de kinderen speciaal voor hun komst dans en toneelstukjes hadden ingestudeerd, &in die stukjes vertelden ze hoe geweldig hun land en hun leider is, maar ze vertelde dat je kon zien aan de kids dat hun lach nep was en dat ze ongeveer gehersenspoeld waren. Ook hing de school vol met anti-amerika posters en poster van kinderen met geweren die tegen amerika vechten, echt bizar!

Mexico
Jeej, eindelijk hebben we eerste echte mexico-meeting gehad! Dus nu kan ik jullie wat meer vertellen over hoe&wat. Zoals ik al verteld heb is het plan om met de auto naar Mexico te gaan. De eerste twee weken in Mexico verblijven we waarschijnlijk in Juarez, een grensplaats, De omgeving is woestijnachtig maar schijnt wel heel mooi te zijn. In Juarez hebben de ouders van onze leiding (Becca en John) een weeshuis, (Ranchos los Amigos) daar verblijven wij dan ook en helpen we mee. Ook gaan we 2 weken Creel, dat is in de bergen. daar verblijven we op een ywam-basis waar een Nederlandse gast de leiding heeft. We gaan daar waarschijnlijk werken met de stammen die in de bergen daarzo wonen, de Tarahumara. Die stam heeft nogal een bijzondere eigenschap ze kunnen allemaal namelijk belachelijk ver en lang rennen, op blote voeten! Meer dan een gemiddeld mensen zou kunnen, ze kunnen namelijk 320 kilometer in 2 dagen rennen!
Ook gaan we 2 weken naar Mazatlan. Ook daar verblijven we op een ywam-basis en die basis werkt vooral met de locale skaters. Tijdens de tijd dat we daar verblijven is daar het tweede grootste carnaval van de wereld, en gaan wij dus met mensen praten die daarheen gaan. Verder gaan we nog naar Mexico stad, de hoofdstad van Mexico. In die stad wonen 30 million mensen! bijna het dubbele van de inwoners in Nederland! Daar gaan we weer naar een ywam-basis en vooral werken met straatkinderen en waarschijnlijk ook in het red-light district (de wallen).
Het staat nog niet helemaal vast in welke volgorde we precies gaan, dat moet nog overlegd worden met de verschillende basissen.

&dat was het weer voor deze week!


wist je dat
- ze hier zwarte chips hebben? O.o
- we afgelopen week alle starwars films hebben gekeken ^^
- het deze week voor het eerst gesneeuwd heeft (helaas bleef het niet liggen)
- sourcream&onion chips uberlekker is.
- ik nieuwe kleertjes heb gekocht =D
- mijn corvee taak is verandert, ik ben nu verantwoordelijk voor het winkeltje op de basis in plaats van afwassen na het avondeten.

  • 12 November 2012 - 07:56

    Mam:

    Heey lieve Maria,

    Wat mooi om te lezen. God is aan het werk! Ik ben dankbaar dat je Hem ook zo toelaat in je leven!
    Ik ga maar eens even googlen in Mexico, kijken waar je allemaal heen gaat. Je krijgt zo heel wat van de wereld te zien!
    Succes weer deze week,

    Knuffel,

    mam

  • 12 November 2012 - 09:20

    Karin:

    Ha Maria!

    Mooi hoor, om steeds zo te kunnen volgen wat jij allemaal me maakt. En dan doe je niet even een leuke wereldreis ofzo voor de fun, maar je bent met de basis onder je bestaan bezig.
    Prachtig! Gods zegen blijf ik je toewensen!
    Lieve groet,
    (Tante) Karin

  • 12 November 2012 - 09:34

    Myrna:

    Maria!

    Ik vind het echt supergrappig dat je niet meer sceptisch bent over beelden enzo. Heel leuk om te lezen;P
    En echt een fijne bevestiging voor jou dat je lekker in Nederlands mag blijven.

    En beter dat je niet meer hoeft af te wassen;)

    Liefs!!!!

  • 12 November 2012 - 16:23

    Marjon:

    zwarte chips Maria!!???!!

    Ik vind het bijzonder om elke keer weer te lezen wat je meemaakt elke week.

    groet marjon

  • 13 November 2012 - 13:46

    Opa En Oma:

    Hoi Maria , we zagen zaterdagavond al uit naar de mail van jou hoe hrt je de afgelopen week gegaan was. Je heb weer veel gedaan ook dingen waar wij overna kunnen denken zoals 1 Joh.4:18 de liefde laat geen ruimte voor angst , God geeft ons zijn volmaakte liefde zodat wij die liefde die wij van Hem krijgen weer kunnen uitdelen.
    De hollandsepot lusten wij ook wel kennen ze ook boerenkool met worst? Ik zal je reis naar Mexico is meten lang die is. Geniet van alles wat je daar ontvangt wij bidden en leven mee.

    Liefs!!!! met de groetjes van oma en opa .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Madison

Discipelship Training School

http://www.ywammadison.org/dts/kids-at-risk/

Recente Reisverslagen:

08 April 2013

Suprise!

28 Maart 2013

Terug!

01 Maart 2013

Stateside

24 Februari 2013

De laatste loodjes

14 Februari 2013

Fiesta!
Maria

jeeej, welkom op mijn blog! (: Hier kun je precies bijhouden hoe het gaat met mijn 'Children at Risk' DTS.

Actief sinds 14 April 2012
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 12351

Voorgaande reizen:

14 September 2012 - 16 Maart 2013

Discipelship Training School

Landen bezocht: