Stateside - Reisverslag uit Columbus, Verenigde Staten van Maria Beudeker - WaarBenJij.nu Stateside - Reisverslag uit Columbus, Verenigde Staten van Maria Beudeker - WaarBenJij.nu

Stateside

Blijf op de hoogte en volg Maria

01 Maart 2013 | Verenigde Staten, Columbus

Hii everyone,

Dit wordt waarschijnlijk een vrij korte blog want ik heb eigenlijk niet zo heel veel te vertellen.
Maar omdat ik jullie toch up-to-date wil houden met wat ik aan het doen ben toch lekker een blog van mij! (:

Debriefing
De eerste dagen dat we terug waren wat het tijd voor debriefing. Dit hield in dat we een gesprek hadden met ons hele team en de leider van de school over de outreach. Over wat goed was, wat minder was, dingen die volgend jaar beter kunnen etc. Ook had ik mn exit-interview, dit was bedoeld om iedereen persoonlijk een kans te geven om outreach met iemand te verwerken en tegelijk ook inzicht te krijgen in hoe je outreach hebt ervaren etc. Het gesprek was inderdaad goed voor de leiding om inzicht te krijgen in hoe outreach was gegaan enzo maar het was voor mij niet echt een moment waarin ik ook outreach kon verwerken. Het enige wat gebeurde is dat er allemaal vragen op me afgevuurd werden, echt een interview dus.

Stateside
Komende week hebben we stateside. Dit houdt in dat we naar verschillende scholen. kerken en jeugdgroepen gaan om te vertellen wat we hebben gedaan en meegemaakt op outreach. Onze hele dts groep is gesplitst in 5 verschillende teams die allemaal naar een verschillend gedeelte van Amerika gaan. Mijn groep gaat naar de staten Wisconsin en Illinois. Oftewel ik zit vlakbij de basis. (onze basis is in Wisconsin). Wij verblijven gewoon in Madison en gaan dan in de weekenden naar Illionois (dus komend weekend en volgend weekend) en doordeweeks doen we dingen in Madison en omgeving.

Presentatie
Wat doen we nou precies op stateside?
Als eerst zijn er verschillende filmpjes gemaakt over alle verschillende outreachteams. In de afgelopen week ben ik gefilmd terwijl ik vertel over outreach en ik ben heel benieuwd hoe het uiteindelijke filmpje word. Ook zijn we bezig met scrapbooks (foto boeken maar anders) maken voor elk team. Verder bereiden we allemaal een paar verhalen voor en hebben de meeste mensen van ons team ook een creatief iets, een dans, een gedicht, een lied etc. Ik heb geen creatief iets, omdat ik namelijk een heel ander project heb om te presenteren, daarover zal ik ook even wat vertellen.

Speelterrein voor Rancho Los Amigos
Terwijl we aan het werk waren in het kindertehuis in Juarez zagen we dat de schommels, glijbaan en de andere speeltoestellen in een nogal slechte conditite waren. Rancho heeft alleen helaas niet genoeg geld om dit zelf te fiksen of betere dngen voor de kids te kopen. Daarom hebben wij een plan bedacht om een project op te zetten om geld op te halen voor nieuwe speeltoestellen. Rieneke en Katie hebben hier een heleboel aan gewerkt toen wij in Juarez waren en met de leiding besproken enzo en nu hebben we dus een concreet plan of wat we willen gaan bouwen daro. Het is best een groot plan wat vrij veel geld kost maar we zijn van plan om tijdens stateside sponsers te zoeken en ook na stateside door te gaan met sponsers zoeken.
Wat we gaan doen is tijdens stateside een presentatie geven over Juarez, over de kids, hoeveel ze van buitenspelen houden en hoe slecht hun materiaal eraan toe is. Daarna geven we mensen de mogelijkheid om een deel van het project te sponseren. Ze kunnen een specifiek stukje sponseren zoals bijvoorbeeld een glijbaan, een schommel o.i.d. zodat het wat concreter word dan geld geven voor een vaag groot project.
We zijn heel benieuwd hoe veel we kunnen ophalen komende week maar we zijn in ieder geval er heel enthousiast over!

zo, dat was het weer voor deze keer, ik hoop dat het een beetje duidelijk is wat ik deze week gedaan heb en wat mn plannen zijn voor volgende week. (het werd toch niet zo kort als ik dacht,.:P)
Volgende week is alweer bijna mn laatste blog van Amerika,..... wauw,rare gedachte!

Anyway, ik moet gaan inpakken voor stateside.
Baaiii

  • 01 Maart 2013 - 19:50

    Mam:

    Hoi, hoi,

    Ik zat net achter de mail toen jou blog binnen kwam, leuk!
    Ik ben benieuwd hoe je presentaties gaan. Wordt dat ook gefilmd?

    Heel veel succes en geniet de laatste weekjes daar.

    Knuffel,

    mam

  • 03 Maart 2013 - 23:12

    Greetje Van Langevelde:

    hoi maria,

    ik heb je niet vaak een bericht gestuurd maar wel iedere week je blog gelezen.
    en erg van genoten!
    t'zal raar zijn hoor als je er straks mee stopt.
    wat heb je ontzettend veel meegemaakt.bijzonder dat we je zo konden volgen vooral ook
    omdat je heel open schrijft ,wat je over situaties dacht en voelde.
    hartelijk bedankt!
    nog goede laatste weken gewenst.

    greetje van langevelde

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Columbus

Discipelship Training School

http://www.ywammadison.org/dts/kids-at-risk/

Recente Reisverslagen:

08 April 2013

Suprise!

28 Maart 2013

Terug!

01 Maart 2013

Stateside

24 Februari 2013

De laatste loodjes

14 Februari 2013

Fiesta!
Maria

jeeej, welkom op mijn blog! (: Hier kun je precies bijhouden hoe het gaat met mijn 'Children at Risk' DTS.

Actief sinds 14 April 2012
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 12338

Voorgaande reizen:

14 September 2012 - 16 Maart 2013

Discipelship Training School

Landen bezocht: